رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سفرای پیشین آمریکا درباره خروج زودهنگام از افغانستان هشدار دادند

21:13 - 13 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۷۲۳۴
9 سفیر سابق آمریکا در افغانستان در بیانیه‌ای درباره خروج زودهنگام و باعجله نظامیان از این کشور هشدار دادند.

به گزارش گروه بین الملل ، 9 سفیر سابق آمریکا در افغانستان در بیانیه‌ای درباره خروج زودهنگام و باعجله نظامیان از این کشور هشدار دادند.

این سفرا اعلام کردند: آغاز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان باید مشروط به پایان جنگ باشد؛ در غیر آن، تضمین اینکه طالبان – در صورت کاهش حمایت آمریکا از حکومت افغانستان از جنگ دست بکشند، دشوار خواهد بود.

سفرای سابق آمریکا در افغانستان تاکید کردند: هنوز مشخص نیست که صلح با طالبان امکان‌پذیر باشد. طالبان صورت روشن شرایط خودشان را برای رسیدن به یک توافق صلح با دیگر افغانان اعلام نکرده‌اند.

در بیانیه سفرا آمده است: اگر ما حمایت خود را از حکومت افغانستان کاهش بدهیم و مذاکرات میان افغانان با شکست روبه‌رو شوند، پیامد آن می‌تواند بازگشت افغانستان به یک جنگ داخلی کامل باشد. اگر دولت افغانستان ناتوان و متزلزل شود.

پیش از این، زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ ایالات متحده آمریکا برای صلح افغانستان گفت که واشنگتن در اصول با طالبان به توافق رسیده‌است.

خلیل‌زاد دریک گفتگوی ویژه با طلوع‌نیوز می‌گوید که براساس این توافق در حدود پنج هزار نیروی آمریکایی در مرحلۀ نخست از پنج پایگاه خارج خواهند شد.

/انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *