رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری اختتامیه بیست و چهارمین دوره طرح ولایت دانشجویی در مشهد

18:56 - 07 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۵۷۳۵
بیست و چهارمین دوره طرح ولایت دانشجویی با حضور سه هزار و ۷۰۰شرکت کننده امروز در دانشگاه فردوسی مشهد به پایان رسید.

به گزارش گروه فرهنگی ، بیست و چهارمین دوره طرح ولایت دانشجویی با حضور سه هزار و ۷۰۰شرکت کننده امروز در دانشگاه فردوسی مشهد به پایان رسید.

محمد جواد نیک روش صبح امروز در اختتامیه بیست و چهارمین دوره طرح ولایت که در مسجد الزهرا دانشگاه فردوسی برگزار شد، گفت: خدا را شکر به برکت دوره طرح ولایت چله نشینی در جوار حضرت رضا (ع) را پیدا کرده‌اید و کوله بار و توشه خود را برگرفته و با آمادگی بر می‌گردید.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه با همه توان، جلب رضایت رهبر معظم انقلاب را دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: امیدوارم آنچه در این دوره عمیق معرفتی، برای شما ارائه شده ره توشه خوبی برای آمادگی بیشتر شما در گام دوم انقلاب باشد که بار آن را جوانان به دوش می‌کشند، این‌ها جوانانی هستند که باید فاصله بین واقعیت و آرمان‌ها را پر کنند.

وی افزود: مبانی معرفتی شما مبتنی بر دین و مباحث دینی، با حضور اساتید برجسته در قالب یک مجموعه ۶ جلدی است، اما کار فقط به یک دوره ختم نمی‌شود، یقینا آنچه در این دوره ارائه شده مقدمه یک شروع است.

نیک روش اختتامیه بیست و چهارمین دوره طرح ولایت را یک شروع دانست و بیان کرد: امروز افتتاحیه‌ای برای مسیر روشنی که پیش روی شما قرار دارد است، اینجا دو کوهه جنگ نرم بوده، دانشگاه فردوسی امروز نقش دو کوهه را برای رزمندگان ایفا کرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه تا زمانی که رژیم صهیونیستی برچیده نشده آرام نیستیم، اذعان کرد: تا زمانی که پرچم ایران در همه جای گیتی نباشد آرام نیستیم، آنچه آموخته‌اید را باید در دانشگاه، عرصه‌ها و قالب‌های مختلف ارائه کنید.

وی ادامه داد: دشمن از حضور پرشور شما وحشت دارد آن‌هایی که علیه ما نقشه می‌کشند نمی‌توانند عمل و اندیشه انقلاب در دل شما را اندازه گیری کنند.

هدف طرح ولایت خودسازی معرفتی است

در ادامه مراسم حجت الاسلام صفدر الهی راد گفت: اینکه در طرح ولایت اختتامیه داشته باشیم صرفا اسم است، زیرا طرح ولایت اختتامیه ندارد و امروز افتتاحیه یک حرکت مهم انقلابی برای نظام است.

رئیس مرکز آموزش‌های بنیادین موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه باید درک کنیم هدف از این برگزاری این طرح چه بوده است، خاطر نشان کرد: یکی از نقاط ضعف ما در تشکل‌های انقلابی درست تشخیص ندادن هدف‌ها است و باعث می‌شود نتوانیم برنامه ریزی درست و دقیقی داشته باشیم.

وی افزود: هدف این دوره مبانی اندیشه اسلامی به نحوه مستحکم و نظامند بوده و بنا است نظام فکری اندیشه اسلامی رخ دهد.

الهی راد با بیان اینکه در این طرح تأکید داریم باید ابتدا از معرفت شناسی آغاز کنیم، متذکر شد: شما عزیزان نباید سطحی‌نگر باشید و باید برای معرفت‌های خودمان ملاک تعیین کنیم و در نظر داشته باشیم باید تمامی کارهای‌مان در راستای رضایت خداوند باشد.

مسؤول محتوایی طرح ولایت یادآور شد: یکی از مشکلات جامعه ما این است که خودستایی و غرور نا به جا داریم، نباید فراموش کنیم ما به عنوان جوان انقلابی باید تمام کار‌های تشکیلاتی و اهداف خود را در راستای رضایت خداوند و پیروی از رهبر معظم انقلاب قرار دهیم.

وی با اشاره به فرمایش رهبری که در سوم شهریور ۱۳۷۲ در جمع هیأت دولت فرمودند (کسانی باید در خدمت نظام باشند که از بن دندان به اسلام ناب اعتقاد دارند) اذعان کرد: باید در وزارتخانه جو حزب الهی داشته باشیم و کسی که به اسلام اعتقاد کامل نداشته باشد نمی‌تواند توانایی‌ها و دانش خود را در راستای انقلاب اسلامی قرار دهد و در مسیر انقلاب گام بردارد.

الهی راد تصریح کرد: آنچه که طرح ولایت دنبال می‌کند خودسازی معرفتی است و اگر کسی بعد از خودسازی معرفتی خودسازی اخلاقی را کسب نکند، خودستایی‌ها و حسادت‌ها را زیر پایش نگذارد سقوطش قطعی است.
 
ما همه افتخار می‌کنیم در برگزاری طرح ولایت فرمان امام خود را انجام داده ایم/ روایت سردار سپهر از سفر کاروان آمریکایی به ایران برای نفوذ به مراکز آموزشی


سردار سرتیپ محمد حسین سپهر در اختتامیه بیست و چهارمین دوره طرح ولایت که در دانشگاه فردوسی برگزار شد، گفت: ما همه افتخار می‌کنیم در برگزاری طرح ولایت فرمان امام خود را انجام داده ایم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: چرا تاکیدات حضرت آقا برای تربیت نسل دانشجویان تراز انقلاب به عنوان موضوع مهم در دستور مقام معظم رهبری است؟ امام راحل اگر موفق شد پیروزی انقلاب اسلامی را رقم بزند، در هشت سال دفاع مقدس کشور را بیمه کند و دشمن را مقهور اراده‌های اسلامی کند، اگر در نقاط عطف انقلاب اسلامی هر جا توفیقی داشته ایم به برکت سرمایه انسانی و نیرو‌های انقلابی بوده است و هر کجا ناکامی داشته ایم به علت فقدان و ضعف نیرو‌های ارزشی بوده است.

وی افزود: خیلی از نقطه‌ها آدم تربیت یافته، مدیر انقلابی نداشته ایم، اگر در نقطه‌هایی انقلاب در راه مانده است و موانع بر ما چیره شده اند به دلیل نبود نیروی انقلابی بوده، امروز اگر ضعف اقتصادی، دیپلماسی و آسیب‌های اجتماعی، تولید و ارتقا دادن علم وجود دارد به خاطر ضعف سرمایه‌های انسانی و فقدان نیرو‌های جهادی و ارزشمند انقلابی است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین اذعان کرد: اگر با امام خود میثاق بسته اید و در تداوم علم، عمل، اخلاق و دانش کوشش می‌کنید بدون شک شما قلب امام زمان (عج) را خوشحال می‌کنید و تحقق تمدن امام زمانی را فراهم می‌کنید.

سردار سرتیپ سپهر یادآورشد: شما را دعوت نکرده اند صرفا چله نشینی دانشی و ارتقای معمولی داشته باشید، این کار شروع تحول تمدن ساز باید شود، این کار باید به نقش آفرینی دانش آموزان برای پیاده سازی بیانیه گام دوم و ظهور، ولی و امام عصر ختم شود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ادامه فرایند انقلاب اسلامی بدون تربیت نیروی انسانی امکان ندارد، اظهار کرد: اگر توفیقات دفاعی، علمی و آموزشی را در دنیای استکبار شاهد هستید به واسطه تربیت نیروی انسانی و رشد دانش و پژوهش در دنیای استکبار است، آمریکایی‌ها می‌گویند راهکار مهار دنیا و اسلام آموزش نیروی انسانی است.

وی با اشاره به آماری در خصوص تربیت نیروی انسانی توسط آمریکایی‌ها و انتقال آن‌ها به کشور‌های دیگر، اذعان کرد: از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۳ تعداد ۷۰۰ هزار نفر را آموزش دادند که از این تعداد ۱۵۰۰ نفر از دانشجو‌های ایرانی بوده که از تعداد ۷۰۰ هزار نفر ۱۵۰۰ نفر در سمت‌های وزیر و روسای دولت‌ها و فرماندهان ارتش‌های دنیا در کشور‌های خود مشغول به کار شده اند.

وی ادامه داد: امروز اگر در کشور‌های استکباری دانشجویان ما را بورس می‌کنند برای تربیت نیروی انسانی غرب زده است، در سال ۹۴ هیئت آمریکایی به ریاست وودمن به ایران وارد شد گفت پیشانی اقدامات ما با کشور‌هایی که ارتباط سیاسی نداریم دیپلماسی آموزشی است و با چین و کوبا شروع کرده ایم، اما الان نوبت ایران است تا رابطه ما با ایران برقرار شود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین یادآورشد: در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۰ هزار نفر دانشجوی ایرانی در امریکا تحصیل کردند که ۴۰ درصد علوم انسانی و ۴۵ درصد در رشته‌های فنی بودند، رییس جمهور امریکا بعد از توافق وین گفت می‌توان در ایران از طریق دو مسئله تغییر ساختار و تغییر ماهیت ایجاد کرد و آن مسئله مبادلات تجاری و دانشجویی است.

سردار سرتیپ سپهر تربیت نیروی انسانی را یکی از دلیل‌های موفقیت قدرت استکباری را تربیت نیروی انسانی دانست و عنوان کرد: یکی از موسسه‌های آمریکایی می‌گوید اشتباه ما این بود فقط در دانشگاه‌های ایران نفوذ کردیم و حوزه‌ها را فراموش کردیم، امروز افتخار می‌کنیم حوزه و دانشگاه مقابل جریان استکبار با تربیت نیروی تراز انقلابی ایستاده است.

وی ادامه داد: امروز که بعد از یک چله به حرکت بزرگ سرنوشت ساز دست پیدا کرده اید، باید امام بستگان و سایر دانشجویان باشید امامت شما برای راه حق و تحقق بیانیه گام دوم است، امامت شما برای تکثیر نسل جوانانی که انقلاب به آن نیاز دارد.

جانشین سازمان بسیج اذعان کرد: امروز در شرایطی هستیم استکبار برای حاکمیت مطلق بر جهان پنج هدف بزرگ را باید محقق کند که به ترتیب عبارتند از: تسلط بر انرژی غرب آسیا، تامین امنیت اسرائیل توسعه فرهنگ لیبرال دموکراسی در بین مسلمانان، مقابله با بنیاد گرایی، تغییر ژئوپولوتیک در غرب آسیا که این پنج هدف بدون تسلیم ایران امکان ندارد و کلید تحقق این پنج هدف مذاکره با ایران است.

وی افزود: اگر امروز رییس جمهور آمریکا شماره تلفن می‌دهد که با شخصیت‌های ما ملاقات کند می‌خواهد کلید تحقق پنج هدف را برآورده کند، مذاکره یعنی عقب نشینی ایران، ممانعت از استکبارستیزی، تضعیف اسلام و نیرو‌های انقلابی، تضعیف ارکان که دشمن این‌ها را دنبال می‌کند

سردار سرتیپ سپهر با تصیه به اینکه امروز بعنوان سربازان باید تبعیت مطلق از رهبر خود کنیم، تصریح کرد: هر کجا شکستی بوده عدم تبعیت است امروز دشمن به دنبال تغییر رفتار حکمرانان و مردم ما است دانشجوی و استاد حوزه ما بخش اصلی نخبگانی ما را تشکیل می‌دهد اگر امروز حوزه و دانشگاه می‌خواهدبه تکلیف خود عمل نماید با تلاش‌های بیشتری باید انجام دهد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: تلاش می‌کنیم این دوره‌ها را تکمیل کنیم باید با همراهی موسسه امام خمینی یک مدل، ساز و کار مجازی با تمام دانشجویان طرح ولایت برقرار سازیم تا تداوم آموزش و تربیت به شکل‌های مختلف را همراه داشته باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *