«روایت باران» در اعتراض به نسل‌کشی در فلسطین کاتبان قرآن را گردهم می‌آورد

11:17 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۴۵۲
«روایت باران» در اعتراض به نسل‌کشی در فلسطین کاتبان قرآن را گردهم می‌آورد
نگارخانه ترانه باران با همکاری دارالکتابه قرآن کریم در اعتراض به نسل‌کشی در فلسطین کاتبان قرآن را گردهم می‌آورد تا در نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی «روایت باران»، سوره فیل را کتابت کنند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط‌عمومی نگارخانه تخصصی هنر‌های ایرانی- اسلامی «ترانه باران»؛ این روز‌ها فرهنگسرای نیاوران میزبان برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی «روایت باران» است که بیش از ۲۰۰ اثر از هنرمندان سراسر کشور را به نمایش گذاشته.

این نمایشگاه در راستای اهداف پژوهشی در صدد برگزاری کارگاه «کاتب و کتابت» و نشست تخصصی فرصت‌ها و ظرفیت‌های خط نسخ در دوره معاصر برآمد.

در این راستا، سومین نشست تخصصی خوشنویسی در حاشیه نمایشگاه «روایت باران» همراه با برگزاری کارگاه تخصصی کتابت و خطوط قرآنی روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران و با حضور اساتید خوشنویسی برپا و سوره فیل در اعتراض به نسل کشی در فلسطین کتابت می‌شود.

کارگاه کاتبان قرآن و کارگاه تخصصی خطوط قرآنی (آموزش و خلق) با حضور اساتید خوشنویسی از جمله علیرضا بخشی؛ خط نسخ، ایرج نعیمایی؛ خطوط نسخ و ثلث، محمد علی قربانی؛ خط نسخ، احمد عبدالرضایی؛ خطوط نسخ و ثلث، مجید سعید کافی؛ خط نسخ ایرانی و عربی، عذرا عبداله پور؛ خط نسخ، زهرا میبدی؛ خط نسخ، مجید داستانی؛ خط ثلث، احسان کاظمی؛ خط ثلث، ابوالفضل خزاعی؛ خط نسخ، محمد تقی اسدی؛ خط نسخ، ناصر طاووسی؛ خط نسخ، عبدالله عبدالله زاده، خط نسخ، با شرکت کاتبان سراسر کشور، همراه است که صبح روز پنج شنبه از ساعت ۹ الی ۱۳ برپا می‌شود.

نشست تخصصی «فرصت‌ها و ظرفیت‌های خط نسخ در دوره معاصر» نیر عصر پنج شنبه از ساعت ۱۵ الی ۱۷ با حضور ایرج نعیمایی، علیرضا بخشی، محمد علی قربانی و احمد عبدالرضایی همراه با سخنرانی مجید سعید کافی با موضوع «انطباق هندسی خطوط محقق و نسخ» برگزار می‌شود.

گفتنی است نمایشگاه روایت باران تا ۳۱ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران دایر است.

«روایت باران» در اعتراض به نسل‌کشی در فلسطین کاتبان قرآن را گردهم می‌آورد

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *