افزایش تلفات نظامیان آمریکایی در افغانستان در آستانه انتخابات ۲۰۲۰

13:46 - 08 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۷۴۴۳
رئیس جمهور آمریکا با مشاهده افزایش شمار تلفات نظامیان این کشور در افغانستان سعی دارد، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری از شمار نظامیان این کشور در افغانستان بکاهد.
افزایش تلفات نظامیان آمریکایی در افغانستان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا/ ترامپ شمار نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان را کاهش می‌دهدبه گزارش گروه بین الملل ؛ تنها ساعتی پس از اظهارات «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر خروج شماری از نظامیان آمریکایی از افغانستان تا سال ۲۰۲۰، ۲ تروریست ارتش این کشور در افغانستان کشته شدند.

ساعتی پس از آن که وزیر خارجه آمریکا از تمایل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور در مورد کاهش شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان تا قبل از انتخابات ۲۰۲۰ خبر داد، ارتش آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ۲ سرباز آمریکایی مستقر در این کشور در روز دوشنبه کشته شدند.

در این بیانیه جزئیاتی در مورد هویت کشته شدگان ارائه نشده بود.
 
نکته قابل تامل، این است که این دو تروریست ارتش آمریکا چهارمین و پنجمین نظامی آمریکایی کشته شده در افغانستان در اندکی بیش از یک ماه بوده‎اند.

به گزارش فاکس نیوز، خبر کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان از سوی وزیر خارجه این کشور با تاکید بر توافق واشنگتن با طالبان مبنی بر تضمین‌های ضد تروریسم، تنها یک روز پس از آن مطرح شد که حمله مرگبار در کابل سبب کشته شدن دستکم ۲۰ نفر و زخمی شدن ۵۰ نفر دیگر شد.

موضوع کاهش یا خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در پی بی حاصل بودن طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا، تاکنون بار‌ها از سوی دولت آمریکا مطرح شده است.
 
به نظر می‌رسد ترامپ که چندی پیش با اظهارات جنجالی در مورد پایان دادن جنگ در افغانستان موجب نارضایتی مقامات افغانستانی شده بود، قصد دارد با کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در این کشور پرونده جنگ افغانستان را مختومه اعلام کرده و آن را در زمره موفقیت‌های دولت خود قرار بدهد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *