رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دلیل انتقاد شدید اردن از تشکیلات خودگردان فلسطین

8:23 - 12 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۷۸۰
خبرگزاری میزان: اردن از انجام دیدار های مخفیانه مسئولان فلسطینی و صهیونیستی در منطقه "بحر المیت" اردن به منظور بررسی راهکارهایی برای ازسرگیری مذاکرات سازش بدون هماهنگی با این کشور، به شدت شاکی و عصبانی است.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در دیدار اخیرش با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، او را به سبب  هماهنگ نکردن با اردن در خصوص دیدارهای محرمانه با مقامات رژیم صهیونیستی در این کشور و ندادن محتوا و نتیجه این دیدارها به امان ، به شدت مورد سرزنش و انتقاد قرار داده است.

"ریاض مالکی" وزیر خارجه فلسطین روز گذشته اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر تصمیم عباس به تشکیل یک تیم مذاکره کننده جدید جهت ازسرگیری مذاکرات سازش با طرف صهیونیستی را رد کرد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونسیتی نیز روز گذشته در کنفرانسی خبری با فرانک والتر اشتاینمایر وزیر خارجه آلمان، از آمادگی خود برای ازسرگیری مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان بر اساس برخی شروط و خواسته ها خبر داد.

نتانیاهو مدعی شد که هنوز اعتقاد دارد که تنها راه دست یابی به صلح و سازشی دائمی با فلسطینیان، راه حل تشکیل دو کشور است.

وی تاکید کرد که کشور آینده فلسطین باید کاملا عاری از سلاح باشد و "اسرائیل" را به عنوان دولتی یهودی به رسمیت بشناسد.

نتانیاهو بار دیگر مدعی شد که در جریان تبلیغات انتخابات ماه مارس گذشته خود با تشکیل کشور مستقل فلسطین اعلام مخالفت نکرده است، بلکه صرفا گفته که شرایط کنونی برای تشکیل کشور فلسطین مناسب نمی باشد.

نتانیاهو بارها اعلام کرده که مخالف راه حل تشکیل دو کشور است و به هیچ وجه اجازه تشکیل کشور مستقل فلسطین را نمی دهد و تا زمانی که وی نخست وزیر رژیم صهیونیستی باشد، اجازه تقسیم قدس را نخواهد داد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *