رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

علاقه شدید "بن لادن" به کتاب هایی در باره حادثه 11 سپتامبر

9:40 - 06 خرداد 1394
کد خبر: ۵۱۸۷۱
خبرگزاری میزان: اسامه بن لادن سرکرده گروه تروریستی القاعده که به دنبال حمله تفنگنداران آمریکایی به مخفیگاه وی در پاکستان کشته شد، به خواندن کتاب ها واسنادی در رابطه با حادثه 11 سپتامبر علاقه مند بود.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، برخی رسانه های بین المللی در هفته گذشته اطلاعاتی راجع به کتاب هایی که در کتابخانه اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده در پاکستان یافته بودند، منتشر کردند.

روزنامه نیویورک تایم در این باره نوشت: بن لادن، تروریست شماره یک به مطالبی که نویسندگان غرب درباره حادثه یازده سپتامبر 2001 نوشته اند، علاقه شدیدی داشته است.
 
بنابر این گزارش، در کتابخانه بن لادن، کتاب "مایکل شوئر" افسر سابق "سیا" با عنوان «خودبرتربینی امپراطوری، چرا غرب در جنگ با تروریسم بازنده می شود» نیزیافت می شود.

در این کتاب بنیانگذار «القاعده» را محترم ترین، رمانتیک ترین، جذاب ترین و حتی چهره ای کارامد طی 50 سال گذشته در دنیای اسلام معرفی کرده اند.
 
علاوه بر این، کتاب توطئه آمیز "مایکل چوسودوفسکی" با عنوان «جنگ امریکا علیه تروریسم» نیز در کتابخانه او یافت می شود. در این کتاب گفته شده که حمله یازده سپتامبر 2001 فقط بهانه ای برای تهاجم امریکا به سوی خاورمیانه بوده و چهره بن لادن ساخته و پرداخته امریکاست برای بوجود آوردن فضای ترس و رعب آمیز.
 
در فهرست کتاب های سرکرده القاعده همچنین می توان کتاب هایی درباره هنر «خطاطی به زبان عربی» و سبک زندگی سالم «تغذیه مناسب» نیز یافت. البته احتمال دارد کتاب تغذیه متعلق به خانواده او بوده است.
 
از دیگر کتاب های موجود در کتابخانه بن لادن، کتبی درباره تئوری توطئه است: «خانواده روشنفکران» اثر فریتس اسپرینگمییر و «اسرار سیستم ذخیره فدرال» اثر یوستاس مولینس که به خاطر انکار هولوکاست معروف است.
 
بن لادن کتاب های شاگرد خود عبدالل عزم: «دفاع از خاک مسلمانان» و «به کاروان ملحق شوید» نیز می خوانده است.
 
علاوه بر این فایل هایی پیدا شده که شامل اسناد مربوط به فرانسه و همچنین کتاب نویسندگان جناح چپ بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *