رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رکوردزنی ایران در حوزه صادرات دارویی/ کاهش قیمت برخی از داروهای وارداتی

9:07 - 05 خرداد 1394
کد خبر: ۵۱۶۱۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به رکوردزنی ایران در حوزه صادرات دارویی گفت: امیدواریم بتوانیم امسال قیمت برخی از داروهای واردتی را کاهش دهیم.
به گزارش ، رسول دیناروند با بیان اینکه در سال ۹۳ بازار دارویی ایران حدود ۱۱هزار میلیارد تومان معادل ۴ میلیارد دلار بوده است که با احتساب این ارقام سرانه مردم حدود ۵۰ دلار محاسبه می شود، اظهار کرد:  این عدد با توجه به درآمد ناخالص ملی عددی منطقی است یعنی این بازاردر چارچوب قدرت و توان خرید مردم مدیریت شده است.

سیاست های کنترل قیمت دارو در سال ۹۴ 
وی افزود: سیاست های کنترل قیمت دارو در سال ۹۴ هم ادامه خواهد داشت می توان گفت به طور تقریبی هیچ افزایش قیمتی در داروهای وارداتی اتفاق نخواهد افتاد و حتی امیدواریم بتوانیم قیمت برخی از این دارو ها را نیز کاهش دهیم.

معاون وزیر بهداشت درباره داروهای تولید داخل نیز گفت: طبق روال سال گذشته سعی خواهیم کرد در زمان های مورد نیاز اصلاحات قیمت را انجام دهیم، اما در حال حاضر برنامه ای برای افزایش قیمت داروهای تولید داخل وجود ندارد.

رکوردزنی ایران در حوزه صادرات دارویی 
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حوزه صادرات دارویی رکورد زده ایم اظهار کرد: یکی از موفقیت های وزارت بهداشت در سال گذشته صادرات دارویی ۱۷۵ میلیون دلاری بود به طوری که این عدد بالاترین صادرات دارویی تاریخ این صنعت در ایران بوده است، ضمن اینکه در برنامه سه ساله قصد داریم این عدد را به ۵۰۰ میلیون دلار برسانیم.

دیناروند در پایان تاکید کرد: برنامه دراز مدت وزارت بهداشت، رسیدن به تراز مثبت است یعنی در سال ۱۴۰۴ نسبت صادرات دارویی به واردات آن به مراتب بیشتر خواهد بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *