رفع تحريم‎های ايران منوط به بازرسی‎های سرزده است

10:14 - 02 خرداد 1394
کد خبر: ۵۰۹۵۸
خبرگزاری میزان: سخنگوی کاخ سفید در ادامه ادعاهای مقامات آمریکایی گفت رفع تحریم های ایران منوط به بازرسی های سرزده است.
به گزارش سرویس بین الملل ،"جاش ارنست" شامگاه گذشته با حضور در نشستی خبری و در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره موضوع بازرسی از نیروگاه‎های هسته‎ای ایران مدعی شد: ما در بطن توافق سیاسی که در اوایل آوریل حاصل شد به طور شفاف اعلام کرده‎ایم که چگونه بایستی راه‎های دستیابی ایران به تسلیحات اتمی را مسدود کنیم.

وی با بیان اینکه راستی‎آزمایی ایران و تعهد این کشور به توافق هسته‎ای از سوی جامعه بین المللی و بازرسان بین المللی پی گرفته خواهد شد مدعی شد: راستی آزمایی این تعهد شامل وضع بازرسی های سرزده است که بر برنامه اتمی این کشور قرار داده شده است.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: تنها موضوعی که آمریکا و هم‎پیمانانش در گروه پنج به علاوه یک با آن موافقت خواهند کرد توافقی نهایی است که منعکس کننده رئوس مطالب توافق سیاسی است که در هفته نخست آوریل به تصویب رسید.

ارنست در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در توافق سیاسی جامعه بین المللی و هم‎پیمانان ما در گروه پنج به علاوه یک و ایرانی‎ها به طور شفاف اعلام کردند که آنچه بر برنامه اتمی ایران وضع خواهد شد بازرسی‎های سرزده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بازرسی‎های سرزده بر برنامه اتمی کشورهای دیگر هم وضع شده است و موفقیت اجراشدن این بازرسی‌ها پیش از آنکه رئیس جمهور توافق هسته‎ای را امضاء کند، ضروری است ادامه داد: اجرایی شدن این موضوع همچنین تا پیش از آنکه تحریم های ایران رفع شوند، ضروری است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *