رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ابوبکر البغدادی با تغییر چهره در عراق و سوریه تغییر مکان می‌دهد

15:08 - 13 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۶۶۰۰
یک منبع آگاه در دمشق از جابجایی مکرر ابوبکر البغدادی در مناطق بیابانی عراق و سوریه خبر داد.
 ابوبکر البغدادی با تغییر چهره در عراق و سوریه تغییر مکان می‌دهدبه گزارش گروه بین الملل ، یک منبع آگاه در گفتگو با المصدر از حضور «ابوبکر البغدادی» در مناطق مرزی عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش المصدر، یک منبع نظامی در دمشق صبح امروز (سه شنبه) در گفتگو با این خبرگزاری از محاصره شدن سرکرده گروه تروریستی داعش در مرز عراق و سوریه خبر داد.

به گفته این منبع نظامی، البغدادی به کرات مخفیگاه خود را از استان «الانبار» عراق به استان‌های «حمص» و «دیرالزور» سوریه و بالعکس تغییر داده است.

این منبع در ادامه گفت: نیرو‌های اطلاعاتی سوریه و عراق برای کشف مخفیگاه او همکاری نزدیکی با هم دارند، اما به دلیل حرکت و جابجایی مداوم البغدادی در منطقه وسیع بیابانی میان عراق و سوریه این کار با دشواری زیادی همراه شده است.

گزارش‌هایی در مورد البغدادی حاکی از افزایش وزن قابل توجه و تغییر ظاهر برای فرار از دست نیرو‌های امنیتی عراق و سوریه است.

از آن جایی که تروریست‌های تحت فرمان البغدادی تقریبا کل قلمرو تحت کنترل خود را در عراق و سوریه از دست داده اند، او و همراهانش احتمالا به امید این که مجددا تجدید قوا کرده و اراضی از دست رفته را به کنترل درآورند، همچنان در بیابان‌های سوریه مخفی شده اند.

گمانه زنی‌های بسیاری در مورد سرنوشت سرکرده تروریست‌های داعش مطرح شده است. برخی از مرگ او در اثر حمله هوایی ارتش عراق و برخی از انتقالش به افغانستان خبر داده اند.

منابع عراقی از چند ماه پیش اعلام کرده اند که البغدادی در مرز عراق و سوریه محاصره شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *