رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"استاندار هرات": خوانش ایران از اسلام همواره معتدل بوده است

20:27 - 21 اسفند 1397
کد خبر: ۵۰۲۰۴۹
استاندار هرات ضمن انتقاد از نوع تفسیر و برداشت های تند و افراطی از اسلام در کشورهای پاکستان و عربستان و خطراتی که تحمیل کرده اند ، گفت که خوانش ایران از اسلام همیشه معتدل بوده است.

به گزارش گروه بین الملل به نقل از خبرگزاری صدای افغان، روز دوشنبه به نقل «عبدالقیوم رحیمی» نوشت که هر وقت از افغانستان دانشجو به پاکستان روان کردیم با یک نوع نگاه انتحاری از اسلام به میهن بازگشت و هر وقت دانشجو به عربستان روان می‌کنیم با افکاری به کشور باز می گردد که 90 درصد از مسلمانان را کافر می داند.
استاندار هرات تصریح کرده است که با کسانی که برای تحصیل دانشگاهی یا دینی به جمهوری اسلامی ایران می‌روند این مشکلات را نداریم .

رحیمی که این سخنان را در جریان بازدیدش از مدرسه صادقیه شهر هرات بیان می کرد ، افزوده است ؛ صادقیه یکی از مراکزی است که از قدیم فعالیت داشته و شاگردانی از سر تا سر افغانستان در آن مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: دوستان ما ثابت کردند که صادقیه مظهر اخوت، وحدت و برادری است، هر چند دشمنان کوشیدند که ما را به اهل تشیع و اهل تسنن تقسیم کنند و مانند کشورهای عراق، سوریه و پاکستان به جان هم بیاندازند ؛ ولی در افغانستان شیعه و سنی ثابت کردند که با هم برادر هستند.

رحیمی گفت : رسالت بزرگی بر دوش مدرسه علمیه صادقیه و علمایی آن است و آن رسالت این است که یک تفسیر معتدل از دین داشته باشند و همچنان هویت هرات قدیم را که یک مرکز علمی بود را زنده نمایند.
به باور وی در بعضی از کشورها عده‌ای از تکفیری‌ها با برداشتن تفکر افراط گرایانه از دین توانستند ملت‌های آن مناطق را از هم بپاشند.

استاندار هرات تصریح کرد که در مسایل فقهی اختلاف وجود دارد و هر مجتهدی نظر خودش را دارد، لیکن دین ما این اجازه را نداده است که به خاطر این تفاوت و مسایل همدیگر را به قتل برسانیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *