رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"پاکستان": مصمم به تقویت تجارت با ایران هستیم

15:29 - 18 اسفند 1397
کد خبر: ۵۰۰۹۰۷
وزیر مشاور دولت پاکستان در امور پارلمانی با اشاره به افزایش حجم مبادلات تجاری این کشور با جمهوری اسلامی ایران طی هشت ماه گذشته گفت، پاکستان مصمم به تعمیق همکاری های اقتصادی و تجاری با کشور همسایه خود ایران است.

به گزارش گروه بین الملل ، رسانه های دولتی پاکستان گزارش دادند: علی محمد خان طی سخنانی در مجلس سنای این کشور گفت پاکستان علاقه مند به افزایش تجارت مشترک با ایران است.

وی در پاسخ پرسش برخی نمایندگان مجلس سنای پاکستان اظهار داشت: نبود کانال بانکی میان دو کشور سبب ایجاد موانع در مسیر معاملات مستقیم تجاری ایران و پاکستان شده است با این حال، دولت اسلام آباد سعی دارد تا سطح تجارت دوجانبه را گسترش دهد.

علی محمد خان گفت میزان صادرات پاکستان به ایران از ماه آوریل تا دسامبر 2018 (فروردین تا آذرماه امسال) به 319 میلیون دلار رسیده است.

به گفته فعالان اقتصادی پاکستان، فقدان کانال بانکی میان ایران و پاکستان یکی از موانع در مسیر توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی است.

به گزارش رسانه های پاکستانی، قرار بود بانک ملی ایران و نشنال بانک پاکستان شعبه های خود را در کشورهای یکدیگر فعال کنند اما پیشرفتی در این مورد انجام نشد.

ایران و پاکستان چندی پیش اتاق بازرگانی مشترک نیز تشکیل دادند که تلاش می کند ارز محلی را در تجارت دو جانبه مورد استفاده قرار دهد.

وزیر دارایی پاکستان چندی پیش از تمایل کشورش برای پیوستن جمهوری اسلامی ایران به طرح چارچوب اقتصاد راهبردی که اخیرا میان اسلام آباد و آنکارا به توافق رسیده است، خبر داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *