رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ابلاغ بخشنامه اشتغال بکار مجدد و اعاده به خدمت جانبازان و آزادگان در دستگاه‌های اجرایی

16:58 - 13 اسفند 1397
کد خبر: ۴۹۹۶۵۸
بخشنامه اشتغال بکار مجدد و اعاده به خدمت جانبازان و آزادگان انقلاب اسلامی ایران در دستگاه‌های اجرایی از سوی محمد حسن زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی صادر و به تمامی واحد‌های اجرایی این سازمان ابلاغ شد.

بخشنامه اشتغال بکار مجدد و اعاده به خدمت جانبازان و آزادگان انقلاب اسلامی ایران در دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد

به گزارش گروه جامعه با توجه به قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب مجلس شورای اسلامی، اشتغال بکار مجدد و اعاده به خدمت جانبازان و آزادگان امکان پذیر است.

بر این اساس، جانبازانی که قبل از تصویب این قانون به صورت پیش از موعد یا عادی و بدون سنوات ارفاقی بازنشسته شده اند، با رعایت شرط سنی کمتر از ۶۵ سال می‌توانند به خدمت اعاده و با تکمیل خدمت سی و پنج ساله خود و با رعایت شرایط عمومی به بازنشستگی نائل آیند.

همچنین آزادگانی که به دلیل استفاده از دو برابر شدن سابقه اسارت، زودتر از خدمت سی سال بازنشسته شده اند، می‌توانند برای یک بار و رعایت شرط سنی زیر ۶۵ سال با بازگشت به خدمت، حسب مورد سی یا سی و پنج سال خدمت خود را تکمیل کنند و سپس با لحاظ عین سوابق اسارت به بازنشستگی نائل آیند.

گفتنی است، محاسبه مستمری بازنشستگی جدید، در صورت حداقل دو سال تمام اشتغال و پرداخت حق بیمه و احراز شرایط بازنشستگی این گروه صورت می‌گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *