رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مقام امنیتی روس: "آمریکا" به دودستگی در ونزوئلا دامن می زند

13:22 - 28 بهمن 1397
کد خبر: ۴۹۴۶۵۱
بیر شورای امنیت روسیه در اظهارنظری آمریکا را متهم کرده است که برای دستیابی به منافع خود به دودستگی در ونزوئلا دامن می زند.

به گزارش گروه بین الملل ،  نیکلای پاتروشفدر مصاحبه با روزنامه روسی کامسامولسکایا پراودا افزود: آمریکا با پیروی از اصل برتری منافع خود، دودستگی در جامعه ونزوئلا را تشدید می کند و با مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر سعی دارد شعار «آمریکا بالاتر از همه است» را محقق سازد.

پاتروشف گفت: این گونه اقدامات آمریکا همواره منجر به بی ثباتی اوضاع و هرج و مرج در کشورهای مورد هدف شده است.

دبیر شورای امنیت روسیه با بیان اینکه در بالکان، عراق، لیبی و برخی جمهوری های شوروی سابق شاهد چنین اقداماتی از سوی آمریکا بودیم، اظهار داشت: امروز جهان شاهد تلاش کاخ سفید برای دامن زدن به تفرقه و دودستگی در ونزوئلا است.

گفتنی است، ونزوئلا از 23 ژانویه گذشته (سوم بهمن ‌ماه) و پس از اینکه 'خوان گوایدو' خود را به ‌عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد، دچار ناآرامی است.

پس از آن، آمریکا در یک اقدام سراسر مداخله جویانه، گوایدو را به رسمیت شناخت و ریاست جمهوری مادورو را غیرقانونی اعلام کرد.

دبیر شورای امنیت روسیه در ادامه اظهار داشت که آمریکا برای تحکیم موقعیت خود در افغانستان برای سالیان طولانی تلاش می کند و به همین دلیل سعی دارد کابل را به سلاح های خود وابسته کند.
وی افزود: بارها از مقام های آمریکا شنیده ایم که می خواهند از افغانستان خارج شوند اما هرگز چنین اتفاقی رخ نداده است.

پاتروشف در ادامه از عملکرد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در افغانستان هم انتقاد کرد و افزود: ناتو در تمام مدت حضور در افغانستان نتوانست امنیت این کشور را تامین کند.

وی ادامه داد: ارتش شوروی کمتر از 10 سال در افغانستان حضور داشت اما نیروهای پیمان ناتو حدود دو دهه است که در این کشور حضور دارند و در این مدت موفق نشدند امنیت در افغانستان را تامین کنند و هیچ یک از وظایف محوله از طرف شورای امنیت سازمان ملل برای حضور نیروهای بین المللی در افغانستان اجرا نشد.

دبیر شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد: شمار تروریست های گروه داعش در افغانستان به بیش از چهار هزار نفر رسیده است و دولت مرکزی این کشور اختیاری بر روی 60 درصد از مناطق این کشور ندارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *