رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صدر اعظم آلمان در مورد خروج "نظامیان آمریکایی" از افغانستان هشدار داد

7:12 - 28 بهمن 1397
کد خبر: ۴۹۴۶۴۵
مرکل صدر اعظم‌ آلمان در مورد خروج زود هنگام نظامیان آمریکایی از سوریه و افغانستان هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل ، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در جریان سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ ضمن تاکید بر اهمیت مسایل امنیتی در سطح جهان گفت : «ما در ساختاری زندگی می‌کنیم که پس از جنگ جهانی دوم آن را شکل دادیم و باید این ساختار تغییر کند چرا که امروزه جهان با چالش‌های جدیدی مواجه است.»

وی همچنین به 18 سال حضور آلمان در شمال افغانستان و در قالب ماموریت ناتو هم دفاع کرد و گفت که از امنیت کشورش در هندوکش دفاع شده است. مرکل گفت که آلمان در خارج از ناتو و در کشور مالی هم حضور دارد. وی این اقدام را در راستای برنامه‌های دفاعی اروپا دانست که در تقابل با ناتو نیست و خواستار ایجاد سیاست منسجم دفاعی اروپا شد.

وی اضافه کرد: ماموریت ناتو در افغانستان به تعهد و حضور نظامیان آمریکایی در این کشور بستگی دارد و با خروج نظامیان آمریکایی این ماموریت به خطر می افتد.

دیروز فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که بزودی شاهد خروج هزار نظامی آمریکایی از افغانستان خواهیم بود، موضوعی که قرار بود با پیشرفتهای صلح با طالبان صورت بگیرد.

آمریکا در حال حاضر 14 هزار نظامی در افغانستان دارد و ترامپ اعلام کرده است که 7 هزار نظامی این کشور را به زودی از افغانستان خارج خواهد کرد.

/انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *