رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ناتو از ادامه آموزش، مشاوره و کمک به "نیروهای افغانستانی" خبر داد

12:20 - 27 بهمن 1397
کد خبر: ۴۹۴۳۰۴
دبیرکل ناتو در نتیجه یک نشست خبری درمورد بازنگری و ادامه ماموریت نظامی در افغانستان، از ادامه حضور ناتو در راستای آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی ملی برای مبارزه با تروریسم خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل به نقل از خبرگزاری خامه پرس، نشست وزرای ناتو 2 روز پیش با اخذ تصمیماتی در رابطه با بازبینی ماموریت های ناتو در افغانستان به پایان رسید.

جنز استولنبرگ دبیرکل ناتو، در پایان این نشست خبری، درباره ماموریت ناتو در افغانستان، خبرنگاران را از نتیجه این نشست مطلع ساخت و گفت: وضعیت در افغانستان دشوار است اما همچنان شاهد پیشرفت روند دستیابی به صلح این کشور هستیم. ماموریت و پشتیبانی ناتو نیز به صورت آموزش، کمک و مشاوره به نیروهای امنیتی افغان ادامه خواهد داشت تا با تروریسم مبارزه کرده و شرایط را برای صلح فراهم سازند.

وی افزود: طالبان باید بدانند پیروزی از راه جنگ حاصل نخواهد شد. وی با تاکید بر اینکه مذاکره بهترین راه رسیدن به صلح است گفت: دولت افغانستان باید هرچه سریع تر به روند مذاکرات صلح با طالبان بپیوندد.

نقش ناتو در افغانستان از آغاز سال 2015 میلادی به آموزش مشاوره ای و ارائه کمک های فنی در عملیات نظامی تغییر یافت؛ علاوه بر این، ناتو منابع مالی نیروهای امنیتی افغانستان را تأمین می کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *