۵۶ میلیون نفر در سراسر جهان به کمک غذایی نیاز دارند

11:04 - 09 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۹۵۳۰
گزارش مشترک سازمان غذا و کشاورزی و برنامه غذایی جهانی به شورای امنیت سازمان ملل از نیاز میلیون‌ها نفر به مواد غذایی در هشت منطقه دچار جنگ خبر می‎دهد.
 ۵۶ میلیون نفر در سراسر جهان به کمک غذایی نیاز دارندبه گزارش گروه بین الملل ، گزارش‌ها حاکی از گسترش گرسنگی در مناطق درگیر جنگ و منازعه در سراسر جهان است.

براساس گزارش سازمان غذا و کشاورزی (FAO) و برنامه غذایی جهانی (WFP) به شورای امنیت سازمان ملل که اخیرا منتشر شده، ۵۶ میلیون نفر در ۸ کشور دچار جنگ و منازعه در سراسر جهان به کمک‌های فوری غذایی نیاز دارند.

یمن، سودان جنوبی، افغانستان، جمهوری دموکراتیک کنگو و جمهوری آفریقای مرکزی پنج کشوری هستند که بیشترین ناامنی غذایی ناشی از جنگ و منازعه را در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ تجربه کرده‎اند.

در این گزارش آمده است:" ارتباط میان جنگ و گرسنگی همچنان به قوت خود باقی است. "

سه منطقه دیگر در حال جنگ شامل سومالی، سوریه و منطقه پیرامون دریاچه چاد شاهد بهبود امنیت در پی تامین امنیت غذایی بوده اند.

با این حال، گزارش مذکور از وخامت درگیری‎ها و متعاقبا گرسنگی در پیرامون دریاچه چاد در سال ۲۰۱۹ خبر داد.

«خوزه گرازیانو داسیلوا» مدیر فائو می‎گوید: "این گزارش به وضوح تاثیر خشونت مسلحانه بر زندگی و معیشت میلیون‌ها نفر اعم از زن و مرد، دختر و پسر را در مناطق جن‎گزده و درگیر جنگ نشان می‌هد. "

«دیوید بیلی» مدیر اجرایی WFP، ضمن درخواست "دسترسی بهتر و سریعتر به مواد غذایی در تمام مناطق جنگی" گفت: "اما آنچه جهان بیشتر از همه نیاز دارد پایان جنگ است. "

این گزارش همچنین می‎گوید خشونت علیه کارکنان سازمان‌های بشردوستانه در حال افزایش است که سبب توقف عملیات امدارسانی این سازمان‌ها شده و آسیب پذیری مردم نیازمند را شدت بخشیده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *