آخرین تحولات میدانی غرب یمن؛ ادامه نقض آتش بس و حملات مزدوران سعودی در محور‌های مختلف الحدیده

9:33 - 11 دی 1397
کد خبر: ۴۸۱۲۲۰
آخرین خبر‌ها از تحولات میدانی استان الحدیده حاکیست، نیرو‌های مزدور سعودی همچنان به نقض آتش بس ادامه می‌دهند و مواضع نیرو‌های ارتش و مقاومت انصارالله یمن را هدف قرار می‌دهند.

آخرین تحولات میدانی غرب یمن؛ ادامه نقض آتش بس و حملات نیروهای مزدور سعودی در محورهای مختلف استان الحدیدهبه گزارش گروه بین‌الملل ، آخرین خبر‌ها از تحولات میدانی استان الحدیده حاکیست، نیرو‌های مزدور سعودی همچنان به نقض آتش بس ادامه می‌دهند و مواضع نیرو‌های ارتش و مقاومت انصارالله یمن را هدف قرار می‌دهند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در روز‌های گذشته، مواضع نیرو‌های یمنی و مناطق مسکونی شهر الحدیده توسط یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای نیرو‌های مزدور چند ملیتی سعودی به صورت متناوب هدف قرار گرفته است.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های مزدور سعودی مناطق دیگری از استان الحدیده از جمله شهر‌های «حیس، الدریهمی و تحیتا» که در محدود آتش بس نیستند را هم هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار دادند.

گزارش‌های منابع میدانی حاکیست، نیرو‌های مزدور سعودی در جریان حملات موشکی و توپخانه ای، روستا‌های «الجربه، الشجن و وادی المنقم» را در شرق شهر الدریهمی به شدت هدف قرار دادند و خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌های این مناطق وارد آوردند.

یگان‌های زمینی نیرو‌های مزدور سعودی عملیاتی را هم علیه نیرو‌های یمنی در محور غربی شهر «حیس» انجام دادند، اما با هوشیاری نیرو‌های یمنی ناکام ماندند و حملات آنان در این محور به طور کامل دفع شد.

حدود ۳۵ تن از نیرو‌های مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها در این محور کشته و زخمی شدند؛ سایر نیرو‌های مزدور سعودی پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند.

شهر راهبردی حیس استان تعز را به الحدیده متصل می‌کند و از مهمترین مناطق استان الحدیده محسوب می‌شود؛ به گفته منابع میدانی، نیرو‌های مزدور سعودی همچنان در حال ارسال نیرو و تجهیزات به جبهه‌های مختلف استان الحدیده هستند و نیرو‌های یمنی برای واکنش به حملات احتمالی در آماده باش هستند.

از جنوب منطقه «الجاح» در غرب استان الحدیده خبر می‌رسد، نیرو‌های مزدور سعودی حملاتی را برای نفوذ در این منطقه انجام دادند، اما با واکنش قاطع نیرو‌های یمنی مواجه شدند و ناکام ماندند.

به گزارش میزان، نیرو‌های یمنی پس از ۲ ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات را در این محور به طور کامل دفع کنند؛ حدود ۲۵ تن از نیرو‌های مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *