نژادپرستی در پلیس انگلیس؛ پرونده‎های تبعیض نژادی افزایش یافت

9:18 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۹۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نژادپرستی در پلیس انگلیس؛ پرونده‎های تبعیض نژادی افزایش یافت
گزارش‌ها نشان می‌دهد که پلیس انگلیس شاهد افزایش ۱۱۰ درصدی در پرونده‌های مربوط به نژادپرستی داخلی بوده است.

خبرگزاری میزان - مقام‌های سیاه‌پوست پلیس انگلیس هشدار داده‌اند که نژادپرستی در بزرگترین نیروی پلیس این کشور رو به وخامت است.

ارقام جدید نشان می‌دهد که دادگاه‌های رسیدگی به تبعیض نژادی در یک سال ۱۱۰ درصد افزایش یافته است.

براساس گزارش ایندیپندنت، پرونده‌هایی که علیه پلیس انگلیس به دلیل نژادپرستی مطرح شده، از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ بیش از ۲ برابر شده است.

اندی جورج، رئیس انجمن ملی پلیس‌های سیاه‌پوست انگلیس (NPBA)، گفت که از زمانی که در تحقیق‌های انجام شده در سال گذشته مشخص شد پلیس انگلیس از نظر نهادی نژادپرست است، پرونده‌های مرتبط با تبعیض نژادی در این نیرو حدود ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

یکی از افسران پلیس سیاه‌پوست که در مورد تبعیض نژادی شکایت کرده است، می‎گوید که نژادپرستی در پلیس انگلیس اکنون واضح است. تعداد زیادی از سفیدپوستان خشمگین در این نیرو حضور دارند.

یکی دیگر از افسران پلیس اقلیت نژادی در حال خدمت در مورد همکاران مردی که او را عجیب و دارای ویژگی‌های حیوانی توصیف می‌کنند، روایتی ارائه کرد. 

نمونه‌های دیگر نژادپرستی شامل استفاده از زبان توهین‌آمیز در گروه‌های شبکه‎های اجتماعی کارکنان، قربانی شدن در صورت شکایت همکاران در مورد تبعیض و قرار گرفتن افسران اقلیت‌های قومی در معرض رسیدگی انضباطی ناعادلانه بود. 

لروی لوگان، ناظر سابق پلیس انگلیس و موسس انجمن ملی پلیس‌های سیاه‌پوست انگلیس، گفت که این ارقام او را به یاد پلیس پیش از دوران مکفرسون می‌اندازد؛ زمانی که مشخص شد این نیرو در تحقیق مربوط به قتل نژادپرستانه استیون لارنس، یک نوجوان اختلال ایجاد کرده است.

گزارش مکفرسون در سال ۱۹۹۹ اولین بررسی بزرگی بود که به این نتیجه رسید که این نیرو دارای نژادپرستی سازمانی است. این ویژگی از سوی لوئیز کیسی، عضو مجلس اعیان انگلیس در گزارش سال گذشته خود تکرار شد.

این یافته‌ها در جریان افزایش ۶۵ درصدی سال به سال در دادگاه‌هایی به‌دست آمده که به پرونده‌هایی علیه این نیرو رسیدگی می‌کنند. همچنین رسیدگی به پرونده‌های تبعیض ناتوانی ۷۰ درصد و پرونده‌های تبعیض جنسیتی افزایش ۲۷ درصدی داشته است.

تعداد دادگاه‌های رسیدگی به تبعیض نژادی در پلیس انگلیس از ۲۰ به ۴۲ پرونده، دادگاه‌های تبعیض ناتوانی از ۳۸ به ۶۵ پرونده و رسیدگی به تبعیض جنسیتی از ۲۲ به ۲۸ پرونده رسید.

کارشناسان معتقدند که بسیاری از شکایت‌های کارکنان ریشه در رفتار ناعادلانه علیه افسران سیاه‌پوست و اقلیت‌ها دارد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که احتمال بیشتری وجود دارد که این اقلیت‌ها با اقدام‌های انضباطی مواجه شوند.

افسران سیاه‌پوست ۸۱ درصد بیشتر از همتایان سفیدپوست خود در معرض سوءرفتار قرار دارند.

این گزارش می‎گوید که در پلیس انگلیس افرادی با نگرش‌های نژادپرستانه حضور دارند و افسران و کارکنان سیاه‌پوست، آسیایی‌تبار و دیگر نژاد‌ها بیشتر احتمال دارد که نژادپرستی، تبعیض و قلدری را از سوی آن‌ها تجربه کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: پلیس انگلیس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *