رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ ۸ هزار و ۵۶۵ مهاجر در سال ۲۰۲۳

11:36 - 17 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۱۷۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ ۸ هزار و ۵۶۵ مهاجر در سال ۲۰۲۳
سازمان بین‌المللی مهاجرت گفت که بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ مهاجر در سال ۲۰۲۳ در نقاط مختلف جهان جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری میزان - آژانس مهاجرت سازمان ملل اعلام کرد که در مجموع ۸ هزار و ۵۶۵ مهاجر در سال گذشته میلادی در مسیر‌های زمینی و دریایی در سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند. این نرخ از زمان آغاز شمارش تلفات در یک دهه گذشته بالاترین میزان است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد بیشترین افزایش مرگ‌ومیر در سال گذشته مربوط به دریای مدیترانه بوده که از ۲ هزار و ۴۱۱ نفر در سال ۲۰۲۲ به ۳ هزار و ۱۲۹ نفر رسیده است. 

با این حال، این نرخ بسیار کمتر از ۵ هزار و ۱۳۶ مرگ ثبت شده در دریای مدیترانه در سال ۲۰۱۶ بود.

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که تعداد کل مرگ‌ومیر‌ها در میان مهاجران در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۲۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بوده است. 

به گفته این سازمان، بیشتر تلفات سال گذشته، یعنی حدود ۳ هزار و ۷۰۰ مورد، بر اثر غرق شدن بوده است. 

آژانس مهاجرت مستقر در ژنو هشدار داد که ارقام احتمالا تلفات واقعی را دست‌کم می‌گیرند و عواملی مانند تغییر در روش‌های جمع‌آوری داده‌ها در محاسبات نقش دارند. 

اوگوچی دانیلز، معاون مدیرکل سازمان بین‌المللی مهاجرت در بیانیه‌ای گفت: هر یک از این مرگ‌ومیر‌ها یک تراژدی انسانی وحشتناک است که برای سال‌های آینده در خانواده‌ها و جوامع طنین‌انداز می‌شود.

به‌طور کلی، بزرگ‌ترین جهش مرگ‌ومیر در سال‌های اخیر در آسیا بوده است؛ جایی که بیش از ۲ هزار مهاجر در مقایسه با میانگین سالانه کمتر از هزار نفر از سال ۲۰۱۴ جان خود را از دست داده‌اند. سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرده است که ۲ هزار و ۱۳۸ مهاجر در سال گذشته در آسیا جان خود را از دست داده‌اند که ۶۸ نفر بیشتر از سال ۲۰۲۲ است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *