رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا؛ ترامپ از بایدن پیشی گرفت

14:34 - 05 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۳۷۹
نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا؛ ترامپ از بایدن پیشی گرفت
نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ با کسب ۴۵.۳ درصد آرا در مجموع ۱.۹ درصد در مقایسه با جو بایدن پیشتاز است.

خبرگزاری میزان - انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا یکی از مهم‌ترین انتخابات‌های سال ۲۰۲۴ در جهان به‌شمار می‌رود. اما هنوز رقیب‌های اصلی این انتخابات به‌طور کامل مشخص نشده‌اند.

بیشتر کارشناسان و گزارش‌ها می‌گویند که به احتمال زیاد جو بایدن و دونالد ترامپ، ۲ نامزد اصلی بوده و رقابت میان این ۲ شخص خواهد بود. 

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده از سوی هیل، نشان می‌دهد که ترامپ ۱.۹ درصد در مقایسه با جو بایدن در آرا پیشتاز است.

براساس نتایج این نظرسنجی، ترامپ ۴۵.۳ و بایدن ۴۳.۴ درصد آرا کسب کرده‌اند.

هوش مصنوعی بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاثیر می‎گذارد؟

توسعه سریع هوش مصنوعی (AI) نگرانی‌هایی را درباره این‌که چگونه این فناوری می‌تواند بر انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکا تاثیر بگذارد، با نزدیک شدن به آغاز رای‌گیری اولیه در سال ۲۰۲۴، ایجاد کرده است. 

هوش مصنوعی فناوری پیشرفته‌ای است که می‌تواند متن، تصویر و صدا تولید کند و حتی ویدیو‌های جعلی بسازد. این فناوری می‌تواند انتشار اطلاعات نادرست را در چشم‌انداز سیاسی آمریکا، که پیش از این نیز دوقطبی شده، را تقویت و اعتماد رای‌دهندگان را به سیستم انتخاباتی آمریکا کاهش دهد.

رئیس موقت دانشکده سیاست عمومی دانشگاه شیکاگو، گفت: سال ۲۰۲۴ سال انتخابات هوش مصنوعی خواهد بود؛ دقیقاً همانطور که سال ۲۰۱۶ یا ۲۰۲۰ سال انتخابات رسانه‌های اجتماعی بود. 

کارشناسان هشدار می‌دهند که چت بات‌های هوش مصنوعی در صورت استفاده از اطلاعات درباره برگه‌های رای، تقویم یا محل‌های رای‌گیری، می‌توانند اطلاعات گمراه‌کننده‌ای را برای رای‌دهندگان ایجاد کنند؛ همچنین هوش مصنوعی می‌تواند برای ایجاد و انتشار اطلاعات نادرست علیه نامزد‌ها یا موضوعات خاص مورد استفاده قرار گیرد.

لیزا برایانت، رئیس دپارتمان علوم سیاسی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، گفت: فکر می‌کنم ممکن است صحنه انتخابات آمریکا تاریک شود.

نتایج نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نگرانی درباره هوش مصنوعی فقط از جانب دانشگاهیان نیست؛ به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها به طور فزاینده‌ای نگران این هستند که چگونه این فناوری می‌تواند اوضاع را در طول چرخه بحث‌برانگیز سال ۲۰۲۴ گنگ و یا پیچیده کند. 

نظرسنجی UChicago Harris/AP-NORC که در نوامبر منتشر شد نشان داد که بیشتر حامیان بزرگسال ۲ حزب اصلی نگران استفاده از هوش مصنوعی و افزایش انتشار اطلاعات نادرست در انتخابات ۲۰۲۴ هستند.

همچنین براساس نظرسنجی Morning Consult-Axios، در ماه‌های اخیر سهم بزرگسالان آمریکایی که فکر می‌کنند هوش مصنوعی بر اعتماد به تبلیغات نامزد‌ها و همچنین به‌طور کلی اعتماد به نتیجه انتخابات تاثیر منفی می‌گذارد، افزایش یافته است.

نزدیک به شش نفر از هر ۱۰ پاسخ‌دهنده گفتند که فکر می‌کنند اطلاعات نادرست منتشر شده از سوی هوش مصنوعی بر پیروزی نهایی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ تأثیر می‌گذارد.

یکی از کارشناسان فعال در این نظرسنجی‌ها، گفت: آن‌ها (هوش مصنوعی) ابزار بسیار قدرتمندی برای انجام کار‌هایی مانند ساختن فیلم‌های جعلی، تصاویر جعلی و ... هستند که بسیار قانع‌کننده به نظر رسیده و تشخیص آن‌ها از واقعیت بسیار دشوار است. احتمال دارد که از این ابزار در رقابت‌های سیاسی استفاده شود.

به گفته این کارشناس، بسیار محتمل است که در انتخابات ۲۰۲۴ استفاده از هوش مصنوعی افزایش یابد که این موضوع بر محیط اطلاعاتی رای‌دهندگان تأثیر گذاشته و تشخیص درست و نادرست را سخت خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *