گفت‎وگو|

نماینده حماس: عضویت فلسطین در سازمان ملل به نفع فلسطینیان است/ چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح

8:00 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۶۵۴
نماینده حماس: عضویت فلسطین در سازمان ملل به نفع فلسطینیان است/ چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
نماینده جنبش حماس در ایران اقدام مجمع عمومی سازمان ملل را در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین مثبت ارزیابی کرد و گفت که این امر به نفع فلسطینیان است.

مجمع عمومی سازمان ملل در نشست اخیر خود پیش‌نویس قطعنامه عضویب کامل فلسطین در سازمان ملل را به تصویب رساند.

این قطعنامه با ۱۴۳ رای مثبت به تصویب رسید و کشور‌هایی مانند آمریکا به این قطعنامه رای منفی دادند.

مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد توصیه‌هایی به شورای امنیت برای بازنگری مثبت در عضویت کامل فلسطین در این نهاد ارائه داده است.

این در حالی است که تحولات غزه سرعت گرفته و برخی طرف‎ها از نزدیک شدن به آتش بس و برخی دیگر از حمله احتمالی به رفح خبر می‎دهند.

در همین رابطه خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان می‎گوید که تمام سرزمین فلسطین متعلق به فلسطینیان است.

قدومی با اشاره به اینکه نکته مهمی که باید مد نظر داشته باشیم این است که در سال ۱۹۴۷ میلادی پیشنهاد کشور مستقل فلسطینی را روی ۴۵ درصد از فلسطین تاریخی به سازمان ملل ارائه دادند، اظهار کرد: اما متاسفانه در سال بعد رژیم صهیونیستی سراغ جنگ رفت که به اشغال ۸۰ درصد از فلسطین منجر شد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی این پیشنهاد را نپذیرفت و سپس ۸۰ درصد از فلسطین تاریخی را اشغال کرد، عنوان کرد: به جای فلسطین نام اسرائیل را گذاشتند و از ۲۰ درصد باقی‌مانده فلسطین تاریخی در سال ۱۹۹۱ و سال‌های بعد از آن گفتند که دو درصد قدس و ۱۸ درصد باقیمانده را به ۳ منطقه تقسیم کردند.

مقام حماس با اشاره به اینکه عضویت کامل فلسطین به معنای ۱۸ درصد از ۱۰۰ درصد است، بیان کرد: تمام سرزمین فلسطین متعلق به فلسطینیان است و اکنون تنها ۱۸ درصد از آن به فلسطینیان داده می‌شود؛ نکته این است که نباید فراموش کنیم با فلسطینیان چه کردند و سپس رفتار و روش صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در سازمان ملل است.

انزوای آمریکا و رژیم صهیونیستی

قدومی در بخشی دیگر با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره در برابر تمام دنیا در سازمان ملل قرار می‌گیرند، گفت: امروز آمریکا و اسرائیل در انزوا هستند؛ آمریکا همواره از حق وتو استفاده می‌کند و سفیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی با تصاویر و اسناد دروغ پیش می‌رود و اسناد سازمان ملل را پاره می‌کند و نشست را ترک می‌کند.

به گفته نماینده حماس، این موضوع بسیار عجیبی است که آمریکا ادعا می‌کند پذیرفتن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل و عضو دائم سازمان ملل به نفع راه حل ۲ کشوری نیست؛ اما این که چرا اینگونه است را نمی‌دانند.

وی اضافه کرد: می‌گویند ۲ کشور؛ ۲ کشور کجاست؟ اکنون که تنها یک رژیم شر و ظالم به نام اسرائیل وجود دارد؛ کشوری به نام فلسطین از سوی اینها به رسمیت شناخته نشده است؛ اما آمریکایی‌ها اکنون از راه حل ۲ کشوری سخن می‌گویند.

قدومی با بیان اینکه امروز شاهد افتضاح موضع‌گیری آمریکایی و صهیونیستی در سطح جهان هستیم، تاکید کرد: آن‌ها امروز در حال منزوی شدن هستند.

استقبال از تصویب قطعنامه عضویت فلسطین

مقام حماس در بخشی دیگر با اشاره به تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل، بیان کرد: ما این موضوع را تحسین می‌کنیم و به دیده مثبت به آن می‌نگریم چراکه اگر فلسطین عضوی دائم در سازمان ملل باشد، می‌تواند در حل و فصل مسائل مربوط به فلسطین و دیگر مسائل به عنوان یک عضو دائم نقش داشته باشد و این امر صددرصد به نفع فلسطینیان است.

بی‌عملی نهادهای بین‌المللی در موضوع فلسطین

قدومی در ادامه به انفعال و بی‌عملی نهاد‌های بین‌المللی در موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: امروز ما شاهد فلج‎شدن سازمان ملل و تمامی قرارداد‌ها هستیم؛ تاکنون قرارداد‌های بسیاری در سازمان ملل در حمایت از فلسطین به تصویب رسیده، اما این قرارداد‌ها به‌طور عملی اجرا نشده است.

نماینده جنبش حماس با بیان اینکه فلسطینیان و مردم غزه همچنان در حال شهید و قربانی شدن هستند، اظهار کرد: بسیاری از نمایندگان در سازمان ملل این نسل‌کشی را متوقف نکردند.

قدومی با اشاره به اینکه تلاش‌هایی برای آتش‌بس صورت گرفته، اما به نتیجه نرسیده است، افزود: در زمان مذاکرات، حماس و مقاومت یک روش جدی و مثبت اعمال کرده و پاسخ دادند که ما آماده مذاکرات درباره توقف جنگ، خروج نیرو‌های دشمن از نوار غزه، بازگشت آوارگان و بازگشایی گذرگاه‌ها هستیم، اما شاهد بودیم که یک ساعت بعد از موافقت حماس با طرح آتش‌بس، نتانیاهو و کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به سراغ جنگ رفح رفتند؛ رفح به عنوان شهری با جمعیت ۲۵۰ هزار نفر امروز یک میلیون و ۲۰۰ هزار آواره را از شمال غزه در خود جای داده است، شما فکر می‌کنید که اگر این مجرمان حمله کنند، نسل‌کشی به چه سمتی می‌رود؟

چراغ سبز آمریکا برای حمله رژیم صهیونیستی به رفح

مقام حماس در بخشی دیگر با بیان اینکه حمله به رفح ۲ موضوع را ثابت می‌کند، توضیح داد: پس از انزوای آمریکا و رژیم صهیونیستی در سطح سیاسی، آمریکا تعلیق و توقف امداد جنگی به اسرائیل را اعلام می‌کند، اما شاهد بودیم که چگونه وزیر دفاع آمریکا، به‌طور صریح بیان کرد که «ما امنیت اسرائیل را رها نخواهیم کرد».

به گفته قدومی، آمریکایی‌ها برای حمایت از رژیم صهیونیستی و امنیت آن همواره آماده هستند و ثابت می‌شود که موضوع اختلاف‌های میان آمریکا و رژیم صهیونیستی یک مسئله شکلی است و نکته بعد چراغ سبز آمریکا برای رژیم اسرائیل در زمینه کشتار مردم فلسطین است.

نماینده حماس در پایان با اشاره به اینکه نتانیاهو نمی‌تواند توقف جنگ را امضا کند چراکه روز بعد از آن به زندان خواهد رفت، گفت: مسئله دیگر این است که مقاومت فلسطین ثابت کرده که می‌تواند با جنایتکاران صهیونیستی چگونه مواجه شود، نیرو‌های مقاومت توانستند در روز‌های اخیر بسیاری از نظامیان صهیونیست را به هلاکت برسانند و موشک‌هایی را به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند؛  جهانیان باید بدانند که مردم فلسطین ثابت‌‎قدم هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *