رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کانتینرهای مرگ در مرز مکزیک و آمریکا؛ ده‎ها پناهجوی گرفتار نجات یافتند

14:10 - 22 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۲۱۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کانتینرهای مرگ در مرز مکزیک و آمریکا؛ ده‎ها پناهجوی گرفتار نجات یافتند
نیروهای مرزبانی مکزیک ده‎ها پناهجو را که در داخل یک کامیون به دام افتاده بودند، نجات دادند.

خبرگزاری میزان - مقام‎های مکزیک ۱۲۳ پناهجو از آمریکای جنوبی و مرکزی - از جمله ۳۴ کودک – را که در داخل یک کامیون حامل کانتینر، گرفتار شده بودند، نجات دادند. 

آژانس مهاجرت مکزیک، می‎گوید که انبوه محموله انسان روز چهارشنبه گذشته در «ماتهوالا»، شهری در ایالت مرکزی «سن لوئیس پوتوسی»، پس از شنیدن صدای فریاد‌های کمک از کانتینر به وسیله یکی از ساکنان محلی پیدا شد.

مقام‎ها گفته‎اند که بیشتر مهاجران نجات‌یافته از گواتمالا، نیکاراگوئه، هندوراس، السالوادور و همچنین اکوادور و کوبا بودند.

 

کشف ۱۲۳ پناهجوی به دام افتاده در یک کامیون در مکزیک

 

به گفته مؤسسه ملی مهاجرت مکزیک، به این افراد کمک‌های غذایی و پزشکی و اسکان موقت داده شده است.

درباره این موضوع که چگونه مهاجران در این کانتینر گرفتار شدند و به کجا می‌رفتند گزارشی منتشر نشده، اما چنین گروه‌هایی از مهاجران معمولا در مسیر آمریکا به دام باند‌های قاچاق می‌افتند.

به گفته اداره امنیت ایالت «چی‌واوا» در همان روز، پلیس در «سیوداد خوارز»، آن سوی مرز تگزاس، ۳ قاچاقچی انسان را دستگیر کرد.

نجات این پناهجویان در مکزیک در حالی انجام شد که کاروان ۷ هزار نفری پناهجویان - بزرگترین کاروان در یک سال - در حال عبور از جنوب مکزیک به سمت مرز آمریکا هستند.

 

کشف ۱۲۳ پناهجوی به دام افتاده در یک کامیون در مکزیک

 

روز چهارشنبه گذشته حدود ۳ هزار مهاجر بزرگراهی را در نزدیکی شهر جنوبی «هویکسلا» مسدود کردند؛ این افراد درباره احتمال حمله باند‌های قاچاق انسان ابراز نگرانی کردند.

مقام‎های گمرک و حفاظت مرزی آمریکا از اکتبر ۲۰۲۲ بیش از ۲.۲ میلیون مهاجر را در امتداد مرز جنوبی بازداشت کرده‌اند.

تداوم هجوم پناهجویان به بحران مهاجران در شهر‌هایی مانند نیویورک و شیکاگو در آمریکا منجر شده و مقام‎های محلی را بر آن داشته تا از دولت بایدن بخواهند منابع فدرال بیشتری برای کمک به مهاجران جدید فراهم کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *