قتل یک زن به دست پلیس آمریکا

9:12 - 17 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۳۲۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قتل یک زن به دست پلیس آمریکا
پلیس آمریکا یک زن ۶۹ ساله سیاه‌پوست را در ایالت آلاباما هدف گلوله قرار داده و به قتل رساند.

خبرگزاری میزان – پلیس آمریکا تحقیقات خود را درباره یک مورد تیراندازی از سوی افسر پلیس در ایالت آلاباما آغاز کرده که به قتل یک شهروند منجر شده است.

این تیراندازی یکشنبه شب به وقت محلی در منطقه «مونتگومری» روی داده و در پی آن یک زن ۶۹ ساله سیاه‌پوست به قتل رسیده است.

 

 

پلیس مدعی است که این زن در شهر «اوپر مورلند» در هنگام رسیدن نیرو‌های پلیس یک اسلحه همراه خود داشته و به سمت نیرو‌های پلیس نشانه رفته است.

این زن پس از هدف قرار گرفتن از سوی افسران پلیس، در محل حادثه تحت مداوا قرار گرفت، سپس به بیمارستان «ابینگتون» منتقل شد و در آنجا به دلیل شدت جراحات جان باخت.

 

قتل زن ۶۹ ساله آمریکایی به دست پلیس

تاکنون جزئیات بیشتری درباره هویت این زن یا هویت افسر پلیس منتشر نشده است و کارآگاهان شهرستان مونتگومری به طور فعال در حال بررسی تیراندازی هستند.

هشدار سازمان ملل به پلیس آمریکا

ماه می‌ گذشته تیمی از کارشناسان سازمان ملل به آمریکا سفر داشته و به بررسی موضوعات مختلف از جملع عملکرد پلیس این کشور پرداختند.

این تیم هشدار داد که آمریکا باید فراتر از تغییرات مقطعی و شعارسازی حرکت کند و با بلای مداوم خشونت پلیس و تبعیض مجری قانون علیه سیاه‌پوستان مقابله کند.

قتل سالانه هزار نفر به دست پلیس آمریکا

بر اساس تحلیلی که واشنگتن پست در حال انجام آن است، پلیس در آمریکا سالانه بیش از هزار نفر را هدف تیراندازی قرار داده و به قتل می‌رساند.

پس از کشته شدن «مایکل براون»، یک مرد سیاهپوست غیرمسلح در سال ۲۰۱۴ از سوی پلیس، تحقیقات واشنگتن پست نشان داد که اطلاعات گزارش شده به اداره تحقیقات فدرال آمریکا در مورد تیراندازی‌های مرگبار پلیس کمتر از نصف شمارش شده است.

قتل زن ۶۹ ساله آمریکایی به دست پلیس

این شکاف در سال‌های اخیر بیشتر شده است؛ تا سال ۲۰۲۱، تنها یک سوم از تیراندازی‌های مرگبار پلیس آمریکا در اداره تحقیقات فدرال این کشور منتشر شده بود.

شکاف موجود در داده‌ها عمدتا به این دلیل است که ادارات پلیس محلی ملزم به گزارش این حوادث به دولت فدرال نیستند؛ همچنین یک سیستم به‌روز شده اف‌بی‌آی برای گزارش داده‌ها وجود ندارد و سردرگمی در بین مجریان قانون محلی در مورد مسئولیت‌های گزارش‌دهی وجود دارد.

واشنگتن پست در سال ۲۰۱۵ شروع به ثبت همه افرادی کرد که از سوی یک افسر پلیس در آمریکا به ضرب گلوله کشته شدند و از آن زمان، خبرنگاران هزاران مرگ را ثبت کرده‌اند.

تعداد تیراندازی‌های مرگبار پلیس در سال‌های اخیر افزایش یافته و پلیس بیشترین تعداد افراد را در سال ۲۰۲۲ کشته است.

قتل زن ۶۹ ساله آمریکایی به دست پلیس

سیاه‌پوستان قربانیان عمده خشونت پلیس

اگرچه نیمی از افرادی که از سوی پلیس آمریکا کشته می‌شوند سفیدپوست هستند، سیاه‌پوستان آمریکایی به میزان نامتناسبی هدف گلوله قرار می‌گیرند. 

آن‌ها حدود ۱۴ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند و بیش از ۲ برابر سفیدپوستان آمریکایی از سوی پلیس کشته می‌شوند

همچنین آمریکایی‌های اسپانیایی‌تبار نیز از سوی پلیس به میزان نامتناسبی کشته می‌شوند.

قتل زن ۶۹ ساله آمریکایی به دست پلیس

براساس بررسی‌ها بیشتر قربانیان رویکرد مرگبار پلیس آمریکا جوان هستند، بیش از نیمی از قربانیان بین ۲۰ تا ۴۰ سال سن دارند و بیش از ۹۵ درصد آن‌ها مرد هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *