انتقاد نهاد‌های حقوق بشری از اجرای طرح مهاجرتی انگلیس

9:50 - 18 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۰۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
انتقاد نهاد‌های حقوق بشری از اجرای طرح مهاجرتی انگلیس
نهاد‌های حقوق بشری از اجرای طرح جدید مهاجرتی انگلیس مبنی بر اسکان پناهجویان در یک کشتی شناور در روی آب انتقاد کردند.

خبرگزاری میزان – نخستین گروه از پناهجویان اخیرا وارد یک کشتی شناور بحث‌برانگیز در جنوب انگلیس شدند و در همین حال کارشناسان بهداشت عمومی در مورد خطر احتمالی بیماری در شرایط زندگی که فعالان این مبارزات آن را غیرانسانی می‌دانند، هشدار دادند.

به گزارش سی‌ان‌ان، پانزده مهاجر سوار کشتی «بیبی استکهلم» شدند که در پورتلند، در ساحل دورست در جنوب غربی انگلیس لنگر انداخته است.

«شریل اوری»، مدیر اسکان پناهجویان در وزارت کشور انگلیس، با اشاره به اینکه چالش‌های قانونی برای این طرح وجود داشته است، گفت: اسکان به افراد بدون انتخاب ارائه می‌شود.

برنامه‌هایی که از سوی دولت انگلیس در ماه آوریل برای اسکان حدود ۵۰۰ پناهجوی مرد در این کشتی اعلام شد، وضعیت سیاسی را در این کشور تحت تأثیر قرار داد، جایی که وزارت کشور سیاست‌های خصمانه را در قبال پناهجویان در تلاش برای کاهش تعداد عبور قایق‌های کوچک افزایش داده است. 

«اوری»، می‎گوید: ما چند چالش داشته‌ایم، اما این بخشی از یک فرآیند سازمان یافته در حال انجام است تا گروهی متشکل از ۵۰۰ نفر را وارد کشتی کند. چالش‌هایی وجود دارد - برخی چالش‌های حقوقی جزئی - و من نمی‌توانم به جزئیات آن‌ها وارد شوم، اما محل اقامت بدون انتخاب به افراد ارائه می‌شود.

ابراز نگرانی نهاد‌های حقوق بشری

چندین گروه نگرانی‌های ایمنی را در مورد بیبی استکهلم اعلام کرده اند؛ اتحادیه آتش نشانی انگلیس (FBU) روز چهارشنبه آن را «تله مرگ» نامید و «جنی هریس»، مدیر اجرایی آژانس امنیت سلامت انگلیس، هشدار داد که عفونت‌های تنفسی بیشتر در فضا‌های تنگ با راهرو‌ها و در‌های باریک گسترش می‌یابند.

به گفته «هریس»، به طور کلی عفونت‌های تنفسی، همانطور که همه ما در طول همه‌گیری آموخته‌ایم ... در محیط‌های بسته با تهویه ضعیف‌تر در معرض خطر بالاتری قرار دارند.

این مقام آژانس امنیت سلامت انگلایس، اعلام کرده که این آژانس پس از ورود مهاجران به کشتی، از آن بازدید خواهد کرد تا «کنترل پیشگیری از عفونت و بیماری» را ارزیابی کند.

هفته گذشته، «بن سلبی»، دستیار دبیر کل FBU، گفت که این کشتی برای ۲۲۲ نفر «تجهیز» شده است، نه برای ۵۰۰ نفری که دولت انگلیس می‌خواهد در آن جای دهد.

توافق مهاجرتی انگلیس با ترکیه 

دولت انگلیس از توافق با ترکیه برای «خنثی کردن» باند‌های قاچاق انسان خبر داد؛ وزارت کشور انگلیس افسران بیشتری را در ترکیه مستقر خواهد کرد تا در عملیات مشترک کار کنند.

دولت انگلیس هدف از توافق با ترکیه را «تمرکز بر اقدامات هماهنگ برای توقف و انهدام باند‌های قاچاق انسان» توصیف کرده است.

این در حالی است که دولت محافظه‌کار انگلیس متهم است که به دنبال انحراف افکار عمومی از آنچه حزب کارگر آن را «شکست فاجعه بار» در سیاست پناهندگی می‌نامند، است.

دولت انگلیس همچنین متهم به «سرکوب وکلای پناهجویان» و تلاش برای انحراف از شکست خود در رفع انبوه درخواست‌های پناهندگی با فشار و سرکوب وکلای مهاجرتی که «نادرست عمل می‌کنند»، شده است.

تحقیقات گاردین در ماه ژوئن نشان داد که وزارت کشور انگلیس در سال گذشته بیش از ۳ میلیون پوند کمک مالی به نیرو‌های مرزی ترکیه برای جلوگیری از ورود پناهجویان به انگلیس اختصاص داده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *