رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دبیر شورای عالی امنیت ملی: آپارتاید در اشکال دیگری توسط نظام سلطه در حال اجراست

18:22 - 03 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۶۶۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
دبیر شورای عالی امنیت ملی: آپارتاید در اشکال دیگری توسط نظام سلطه در حال اجراست
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار وزیر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی تاکید کرد: آپارتاید در اشکال دیگری توسط نظام سلطه در حال اجراست.

خبرگزاری میزان - احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که برای شرکت در نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشور‌های عضو و دوستدار بریکس به آفریقای جنوبی سفر کرده با خانم خومبودزو وانتشاونی وزیر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی دیدار و در خصوص راه‌های گسترش بیش از پیش روابط دو کشور با وی گفتگو و تبادل نظر کرد.


در این دیدار احمدیان با ابلاغ سلام‌های گرم و صمیمانه رئیس جمهور کشورمان خطاب به آقای رامافوز رئیس جمهور آفریقای جنوبی، احترام ویژه‌ی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران به آقای ماندلا به عنوان نماد مبارزه با تبعیض نژادی را یاد آور شد.


دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به اشتراک مواضع ایران و آفریقای جنوبی در خصوص تحولات خاورمیانه بر گسترش همکاری‌های دو کشور در همه حوزه به ویژه مقابله با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.


وی با بیان اینکه آمریکا با اتخاد سیاست یکجانبه گرایی و اعمال تحریم‌های ظالمانه، نظام آپارتاید را همچنان حفظ کرده، تعامل و همکاری کشور‌های مستقل برای مقابله با این روند خطرناک که بدیهی‌ترین حقوق انسانی را پایمال نموده، اجتناب ناپذیر دانست. 

احمدیان، برگزاری پانزدهمین اجلاس کمسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی در آینده نزدیک را گام مثبتی برای توسعه مناسبات دو کشور دانست و اظهار امیدواری کرد با سفر رئیس جمهور آفریقای جنوبی به ایران سطح روابط فی مابین در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی گسترش یابد. 

در این دیدار خانم خومبودزو وانتشاونی وزیر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی با ابراز خرسندی از سفر احمدیان به آفریقای جنوبی و پذیرش دعوت این کشور برای شرکت در نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشور‌های عضو و دوستدار بریکس، بر همکاری در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه انرژی تاکید کرد.
 وی، ابراز امیدواری نمود در پاسخ به دعوت طرف ایرانی در رأس هیأتی متشکل از مسئولان نهاد‌های ذیربط، به ایران سفر کند. 

خانم خومبودزو وانتشاونی، همچنین تصریح کرد آفریقای جنوبی از درخواست ایران برای عضویت در بریکس حمایت می‌کند.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *