رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مشکلی در تخصیص ارز برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی وجود ندارد

9:45 - 11 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۲۱۷۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تاکنون ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یافته است، گفت: خوشبختانه در حال حاضر در زمینه تخصیص ارز مشکلی وجود ندارد.

به گزارش گروه جامعه غلامرضا اصغری با اشاره به آخرین وضعیت تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی، اظهار داشت: درمجموع ۳.۵ میلیارد دلار برای تامین دارو و تجهیزات در نظر گرفته شده است که از این میزان ۲ میلیارد دلار برای تامین دارو و مواد اولیه دارویی و ۱.۵ میلیارد دلار برای تامین تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از ارز دارو تخصیص یافته است، عنوان کرد: از میزان ارز تخصیص‌یافته ۶۰۰ میلیون دلار ماده اولیه و یک میلیارد دلار داروی مورد نیاز کشور تامین شده است.

رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار از ارز مورد نیاز تامین تجهیزات پزشکی نیز تخصیص یافته و به این ترتیب، تنها ۸۰۰ میلیون دلار از ارز تامین دارو و تجهیزات باقی‌مانده است که به مرور زمان تخصیص می‌یابد و خوشبختانه در زمینه تخصیص ارز داروی مورد نیاز مشکلی وجود ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *