مراسم رونمایی از ۳ کتاب ستاد حقوق بشر برگزار شد

17:20 - 06 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۳۷۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مراسم رونمایی از ۳ کتاب ستاد حقوق بشر برگزار شد
مراسم رونمایی از ۳ کتاب و اثر منتشر شده از سوی ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با عناوین «حقوق بشر دروغین غرب؛ در اندیشه و گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی»، «درآمدی بر حقوق بشر؛ نگاه اسلامی - ایرانی» و «آراء قضایی مستند به تعهدات بین المللی» برگزار شد.

خبرگزاری میزان - مراسم رونمایی از ۳ کتاب و اثر منتشر شده از سوی ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با عناوین «حقوق بشر دروغین غرب؛ در اندیشه و گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی»، «درآمدی بر حقوق بشر؛ نگاه اسلامی - ایرانی» و «آراء قضایی مستند به تعهدات بین المللی» با حضور کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‎الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان شورای نگهبان و جمعی از اساتید دانشگاه و پژوهشگران برگزار شد.

 

 

اقدام‌هایی گسترده درباره هفته حقوق بشر آمریکایی در دستور کار قرار دارد

کاظم غریب‎آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر در این مراسم با اشاره به اینکه همزمان با روز پایانی هفته قوه قضاییه، هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی آغاز شده است، گفت: اقدام‌هایی گسترده در سراسر کشور در این باره در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوع‌های مهم در حوزه حقوق بشر تولید ادبیات با رویکرد اسلامی و نگاه ایرانی است، عنوان کرد: در ۲ اثر از ۳ اثر رونمایی شده این رویکرد مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین با ارائه توضیحاتی درباره ۳ کتاب رونمایی شده، اظهار کرد: نگارش این کتاب‌ها به بهترین پژوهشگران، نویسندگان و اساتید دانشگاه واگذار شده و در یکی از این کتاب‌ها، ۱۴ مسئله با نگاه دقیق تدوین شده است.

معاون امور بین‎الملل قوه قضاییه، ضمن اشاره به این موضوع که ایران عضو ۵ کنوانسیون بین‎المللی حقوق بشری است، بیان کرد: ما با کمک پژوهشگاه قوه قضاییه در حال تنظیم آیین‎نامه‎ای برای قضات علاقه‎مند به ارائه دادنامه‌ها مستند به تعهدات بین‎المللی هستیم.

غریب آبادی، در بخشی دیگر با بیان اینکه اولویت نخست در صدور آرا قوانین خودمان است، گفت: ما آموزش را در این زمینه در نظام قضایی آغاز کرده‎ایم.

اقدامات ستاد حقوق بشر در تولید ادبیات حقوق بشری

در ادامه این نشست عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان شورای نگهبان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه، گفت: اقدامات خوبی در ستاد حقوق بشر صورت گرفته است که به تولید ادبیات حقوق بشری با نگاه به موازین و آموزه‌های اسلامی کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما منابع عظیم معرفتی به ویژه در زمینه حقوق اجتماعی، حقوق انسان و حقوق افراد در اختیار داریم، تاکید کرد: ما می‌توانیم بر اساس آن‌ها ادعا کنیم که بسیار مترقی‌تر از مکاتب فلسفی غرب و شرق هستیم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، عنوان کرد: باید ادعایی را که داریم برای صاحبنظران دیگر در سراسر جهان تبیین کنیم و تلاش شود که در آینده به این ادبیات افزوده و کتب بیشتری در این زمینه تالیف شود.

جنایات آمریکا و غرب علیه ایران

همچنین محمد اسحاقی، معاون آموزش و پژوهش مرکز حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، در مراسم رونمایی از ۳ کتاب و اثر منتشر شده از سوی ستاد حقوق بشر، گفت: بسیاری از جنایاتی که آمریکا و غرب علیه ملت ایران انجام دادند، برای اندیشمندان و صاحب‎نظران پوشیده است؛ مانند آن چه منافقین انجام دادند؛ موضوع تسلیحات شیمیایی و کشتار جمعی هم از همین موضوعات است؛ اکنون بحث تک قطبی در حال تبدیل شدن به چند قطبی است.

در بخش دیگری از این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی، رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه، مواردی را در خصوص فعالیت‌های انجام شده در زمینه حقوق بشر عنوان کرد و به بیان مواردی در خصوص کتاب‎های رونمایی شده پرداخت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *