رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کار کردن در حوزه فرهنگی، سخت و در حوزه فرهنگ سلامت به شدت مورد نیاز است

15:14 - 10 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۲۰۳۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
وزیر بهداشت در یکصدمین جلسه شورای فرهنگ سلامت و اولین جلسه کارگروه ملی ارتقای فرهنگ سلامت گفت:کمتر دستگاه و مجمعی در وزارت بهداشت وجود دارد که مانند شورای فرهنگ سلامت به طور منظم و هر دو هفته یکبار تشکیل جلسه بدهد و پیگیر مصوبات باشد، به همین دلیل باید به اعضای این شورا تبریک بگوییم.

به گزارش گروه جامعه سیدحسن هاشمی اظهار داشت: تصویب سند ملی ارتقای فرهنگ سلامت و عضویت وزارت بهداشت در شورای فرهنگ عمومی کشور را تبریک می‌گویم و از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که این فرصت را فراهم کردند تا برنامه‌های معاون و معاونت اجتماعی وزارت بهداشت استمرار داشته باشد و امیدواریم بتوانیم در این حوزه، عملا اثرگذار باشیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: کار کردن در حوزه فرهنگ، سخت و در حوزه فرهنگ سلامت به شدت مورد نیاز است و مشکلی است که همه روزه آن را در زندگی فردی و اجتماعی احساس می‌کنیم.

هاشمی یادآور شد: قبل از این جلسه، در نشست شورای عالی بیمه سلامت حضور داشتیم که باید از مردم در زمان بیماری حمایت کند. این جلسه پرچالش بود، زیرا تقاضا‌ها متعدد، متکثر و اکثرا منطقی است، اما منابع محدود است و راهکار آن، توجه بیشتر به پیشگیری است و یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری ها، ارتقای فرهنگ سلامت مردم است.

وزیر بهداشت یادآور شد: شورای فرهنگ سلامت با وجود نماینده‌های مختلفی که از نهاد‌های مختلف در آن حضور دارند می‌تواند در ارتقای فرهنگ سلامت موثر باشد. البته مردم نیز باید مراقب سلامتی خود باشند و امیدواریم که راهکار‌هایی که در این شورا، مطرح می‌شود، مورد توجه دستگاه‌های اجرایی باشد.

هاشمی تاکید کرد: یکی از مهمترین گرفتاری‌های مردم این است که امنیت روحی و روانی آن‌ها به شدت از بیرون و داخل توسط برخی افراد ماجراجو هدف گرفته می‌شود، لذا همه باید به ارتقای فرهنگ سلامت کمک کنند و اطمینان دارم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی اصلی این حوزه است، از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *