رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کلاف سردرگم قانون پناهجویی در انگلیس

12:08 - 05 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۰۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کلاف سردرگم قانون پناهجویی در انگلیس
نهاد‌های خیریه درباره امتناع دولت انگلیس از پذیرش درخواست‌های قانونی پناهجویی ابراز نگرانی می‌کنند.

خبرگزاری میزان - کمپین‌های حقوقی نگرانی‌هایی را در مورد درصد بالای پناهجویانی که به دنبال پیوستن به اعضای خانواده‌شان در انگلیس هستند و با درخواست آن‌ها مخالفت می‌شود، ابراز نگرانی می‌کنند.

درخواست این افراد با وجود استفاده از «مسیر‌های امن و قانونی» که از سوی وزیر کشور انگلیس تبلیغ می‌شود، صورت گرفته اما در نهایت از سوی دولت این کشور رد شده است.

رد ۶۶ درصد از درخواست‌ها

داده‌های به‌دست‌آمده از طریق درخواست آزادی اطلاعات از سوی انجمن خیریه پناهندگان و مهاجران «اسکس» و لندن (رامفل) نشان می‌دهد که هزار و ۳۸۶ درخواست پیوستن به خانواده‌های پناهجویان از سوی وزارت کشور انگلیس رد شده بودند.

این درخواست‌ها بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ در دادگاه تجدیدنظر رد شده‌اند و این رقم نشان دهنده ۶۶ درصد از کل درخواست‌ها است.

بر این اساس تنها ۳۴ درصد از درخواست‌های پناهجویان برای پیوستن به خانواده‌ها در این کشور از سوی قضات پذیرفته شده است.

نبود مسیر‌های امن برای درخواست پناهندگی

«نیک بیلس»، رئیس موسسه خیریه «رامفل»، گفت: «سوئلا براورمن» و همکارانش اصرار دارند که پناهجویان باید از «مسیر‌های امن» برای آمدن به انگلیس استفاده کنند، اما در عمل چنین مسیر‌هایی به سختی وجود دارد.

وی تاکید کرد: اینکه بیشتر این درخواست‌ها در دادگاه تجدید نظر، به طور سالانه رد می‌شوند، نگرانی‌های جدی در مورد کیفیت تصمیم گیری وزارت کشور انگلیس در خصوص پناهندگی ایجاد می‌کند.

«بیلس»، گفت: افرادی که برای پیوستن به خانواده در اینجا درخواست می‌کنند، اغلب کودکان بسیار آسیب‌پذیر هستند، که در محیطی ناامن زندگی می‌کنند و در معرض خطر قاچاق، بهره‌کشی، یا آدم ربایی قرار دارند، فرآیند تجدیدنظر طولانی‌تر نیز تضمین کافی نیست.

وعده‌های پوچ دولت انگلیس

نخست وزیر و وزیر کشور انگلیس بار‌ها متعهد شده‌اند پناهجویانی را که از طریق کانال «مانش» با قایق‌های کوچک به انگلیس سفر می‌کنند، متوقف کنند و اصرار دارند که مسیر‌های «ایمن و قانونی» جایگزین برای آن‌ها در دسترس است.

اما بر اساس گزارش ارائه شده در یک جلسه شواهد در کمیته امور داخلی پارلمان انگلیس در نوامبر گذشته، هنگامی که از «براورمن» در مورد چنین راهکار‌های ایمن سوال شد، وی پاسخ قانع کننده‌ای را ارائه نکرد.

یکی از معدود راه‌های امنی که دولت انگلیس در دسترس افراد قرار می‌دهد، اتحاد مجدد خانواده پناهجویان است؛ این امر به اعضای نزدیک خانواده مانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال اجازه می‌دهد تا به بزرگسالی که وضعیت پناهندگی به آن‌ها در انگلیس اعطا شده است، دوباره بپیوندند.

کاهش ۴۰ درصدی پیوستن پناهجویان به خانواده در انگلیس

به گزارش «آبزرور»، داده‌های دولتی انگلیس نشان می‌دهد که درخواست‌ها برای پیوستن به خانواده پناهجویان از سال ۲۰۱۹ حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

زمانی که افراد در مناطق درگیری مانند خارطوم، پایتخت سودان، گرفتار شده‌اند، امتناع وزارت کشور انگلیس از درخواست‌های واقعی اتحاد مجدد خانواده پناهجویان می‌تواند یک موضوع مرتبط با مرگ و زندگی باشد.

گزارش اخیر بازرس ارشد مستقل مرز‌ها و مهاجرت که در فوریه ۲۰۲۳ منتشر شد، به شدت از اقدامات وزارت کشور انگلیس در زمینه پیوستن خانواده پناهجویان به شدت انتقاد و تاکید کرد که «عملکرد وزارت کشور انگلیس در مقایسه با بازرسی پیشین در سال ۲۰۱۹ واقعا بدتر شده است».

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *