تخریب "جاده‌های هرات" در پی حمل بار بیش از حد مجاز توسط کامیون‌ها

20:12 - 20 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۶۵۴۳
رئیس اداره راه سازی هرات گفت: جاده‌های هرات به دلیل حمل بیش از حد بار توسط کامیون‌ها تخریب شده و باسکولهای کنترل بار نیز غیر فعال هستند.

به گزارش گروه بین الملل ، سید عبدالله حمایت رئیس اداره راه‌سازی هرات با اشاره به بی‌توجهی مسوولان محلی هرات به رفت و آمد خودروهای باربری و حمل بار به صورت غیرقانونی در مسیر شاهراه‌ها گفت: در بررسی این اداره از باسکول های شاهراه‌های هرات مشخص شد از یکسال گذشته تاکنون این باسکولها غیرفعال بوده و خودروهای باربری در این مسیرها بیشتر از وزن قانونی و تعیین شده بار حمل می‌کنند.

حمایت تاکید کرد: در حال حاضر شاهراه هرات – اسلام قلعه و هرات – تورغندی به دلیل انتقال بارسنگین توسط خودروهای باربری تخریب شده است.

وی همچنان گفت: افراد زورمند با وارد کردن فشار بر این نهادها اجازه نمی‌دهند مسوولان باسکولهای شاهراه‌ها کار خود را به درستی انجام دهند.

رئیس اداره راه‌سازی هرات خاطر نشان کرد: برخی گروه ها در هرات در کار ادارات مربوطه دخالت کرده و نمی‌خواهند روند حمل بار و انتقال آن قانونی باشد.

از سوی دیگر «نجیب الله محبی» عضو شورای ولایتی هرات نیز از تخریب جاده های شاهراه‌ها که سبب بروز مشکلات زیادی برای رفت وآمد خودروها و بخصوص در فصل زمستان شده است ابراز نگرانی کرده و گفت: فساد در باسکول‌های شاهراه ها به دلیل حمل بار بیشتر در خودروهای باربری از سوی مالکان شرکت ها و برخی از مسوولان دولتی سبب شده تا آسفالت این جاده ها از بین برود.

در هرات علاوه بر چهار باسکول تناژ زیاد در مناطق دروازه ورودی میر داوود؛ دروازده ورودی شیدایی، پلیس راه شاهراه اسلام قلعه و شاهراه تورغندی فعال هستند.

/انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *