رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش مناطق تحت کنترل یا نفود "دولت افغانستان" به پایین‌ترین سطح در سال‌های اخیر

6:53 - 13 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۴۶۲۰
اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» اعلام کرد که مناطق تحت کنترل و نفوذ دولت افغانستان در پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۵ رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل ، سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که در ماه‌های اخیر مناطق تحت کنترل و نفوذ طالبان و تلفات غیرنظامیان در حملات نظامیان خارجی و نیروهای امنیتی افغان افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، نهادهای مبارزه با فساد در افغانستان عملکرد ناامید کننده‌ای داشته‌اند و تولید و سوء مصرف مواد مخدر نیز به شدت افزایش یافته است.

به گزارش «واشنگتن پست»، در این گزارش تاکید شد که در ماه‌های اخیر مناطق تحت کنترل و یا نفوذ طالبان در سراسر افغانستان افزایش یافته است؛ در حالی که کنترل و نفوذ دولت افغانستان بر خاک این کشور به «پایین‌ترین سطح» از اواخر سال 2015 میلادی کاهش یافته است.

سیگار تاکید کرد که نیروهای دولتی «پیشرفت کم و یا هیچ پیشرفتی در اعمال فشار بر طالبان نداشتند» و «در به کنترل درآوردن و یا تحت نفوذ داشتن مناطق بیشتر ناکام بودند».

«جان سپکو» سربازرس ویژه آمریکا در این گزارش با اشاره به تلفات بالای غیرنظامیان و نیروهای امنیتی افغان نیز آورده است که در فاصله ماه می تا ماه سپتامبر سال جاری 2 هزار و 798 غیرنظامی در افغانستان کشته و 5 هزار و 252 تن دیگر نیز زخمی شدند.

در ادامه نیز آمده است که میانگین تلفات نیروهای امنیتی افغان نیز در بالاترین سطح خود قرار دارد.

گفتنی است که ارتش آمریکا اخیرا این آمار را محرمانه اعلام کرده و از انتشار آن خودداری می‌کند اما به گزارش واشنگتن پست شمار تلفات این نیروها بطور متوسط احتمالاً بین 30 تا 40 نفر است.

سپکو ادامه داد: کشت خشخاش نیز به بالاترین سطح خود رسیده است. حدود 820 هزار هکتار زمین زیر کشت خشخاش قرار دارد که این رقم حدود 19 تا 32 درصد از تولید ناخالص دولتی این کشور را تشکیل می‌دهد و حدود نیم میلیون نفر در این زمینه شاغل هستند.

سربازرس ویژه آمریکا افزود که مبارزه با مواد مخدر در افغانستان در اولویت مقامات آمریکایی قرار ندارند و رویکرد واشنگتن در این باره باید تغییر کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *