رئیس جمهور افغانستان: "پاکستان" برای دستیابی به آسیای میانه به افغانستان نیاز دارد

18:22 - 11 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۶۸۹۷
اشرف غنی در دیدار جوانان پکتیا گفت: بدون همکاری‌های منطقه‌ای، رشد اقتصادی پاکستان ناممکن است، ما بدون این کشور هم می‌توانیم به هند برسیم، اما آنان بدون افغانستان نمی‌توانند به آسیای میانه دسترسی پیدا کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان، با شماری از جوانان، فعالان مدنی و اجتماعی ولایت پکتیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

اشرف غنی در این دیدار پس از اهدای نشان به «عبدالرحیم زیرک» مشاور ویژه رییس جمهور افغانستان، بر اعطای امتیازات خاص به پکتیا تاکید کرد و دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.

وی افزود: علاوه بر تلفیق اداری ولایت پکتیا، در آینده نزدیک کار احداث سد مچغلو، جاده‌ها و سایر پروژه‌های عمرانی آغاز می‌شود و مردم باید بر این پروژه‌ها نظارت دقیق داشته باشند و همچنین علاوه بر تاسیس کارخانه فراوری جلغوزه در ولایت پکتیا، 2 سردخانه نیز ساخته می‌شود.

رئیس جمهور افغانستان به وزارت کشاورزی و دامداری دستور داد که تمام امور فراوری جلغوزه در ولایت پکتیا را در اسرع وقت انجام دهند.

وی خطاب به جوانان گفت: پیمان ما و شما، پیمان قلب‌ها، فکرها و آینده است و هدف من پایان بخشیدن به بحران ۴۰ ساله می‌باشد، زیرا ما گذشته را فراموش و خواهان ساختن آینده هستیم.

رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: ما از پاکستان پایان جنگ اعلام نشده را می‌خواهیم و تحمل افغانستان را به‌عنوان یک کشور مستقل و با ثبات می‌خواهیم، زیرا افغانستان با ثبات نه تنها به سود پاکستان همچنین به نفع منطقه و جهان است.

وی افزود: بدون همکاری‌های منطقه‌ای، رشد اقتصادی پاکستان ناممکن است، ما بدون این کشور هم می‌توانیم به هند برسیم، اما آنان بدون افغانستان نمی‌توانند به آسیای میانه دسترسی پیدا کنند.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد: ما ارزش و نعمت صلح را می‌دانیم، اما باید برای قیمت صلح به اجماع ملی برسیم و باید در این بخش به تمام نگرانی‌های مردم پاسخ اساسی بدهیم.

وی در پایان گفت: در خصوص صلح اجماع بین المللی، منطقه‌ای و کشورهای اسلامی به وجود آمده است و برای صلح نیاز به اجازه کسی نداریم، زیرا خواست اساسی مردم و اولویت مهم ماست.

/انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *