2022 مرگبارترین سال برای ساکنان کرانه باختری

8:20 - 27 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۸۵۷۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کارشناسان سازمان ملل با انتشار گزارشی، 2022 را مرگبارترین سال برای فلسطینیان توصیف کردند.

خبرگزاری میزان - بر اساس گزارش هفته‌نامه حفاظت از غیرنظامیان، سربازان صهیونیست در حوادث مختلف در اراضی اشغالی بین 22 نوامبر تا 11 دسامبر، 19 فلسطینی از جمله سه کودک را با شلیک گلوله به شهادت رساندند.

به گزارش پایگاه فلسطینی «وفا»، این کشتارها سال 2022 را به مرگبارترین سال برای فلسطینیان در کرانه باختری از سال 2005 تبدیل کرده است.

گزارش اخیر توسط دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) در اراضی اشغالی فلسطین منتشر شده است.

این گزارش می‎گوید که یک پسر 16 ساله فلسطینی در 22 نوامبر پس از حمله شهرک نشینان صهیونیست به مقبره یوسف در شهر نابلس به شهادت رسیده است.

یک کودک 16 ساله دیگر در 8 دسامبر در نزدیکی روستای «عبود» در شمال غربی «رام الله» و یک دختر 15 ساله در 11 دسامبر در «جنین» به شهادت رسیدند.

در همین حال، در 29 نوامبر، دو برادر فلسطینی در روستای «کفرعین» در نزدیکی «رام‌الله» با گلوله‌های جنگی شهید شدند و در 2 دسامبر یک مرد فلسطینی توسط افسر پلیس مرزی رژیم صهیونیستی در شهرک «حوره» در جنوب نابلس به شهادت رسید.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی 166 فلسطینی را به شهادت رساند (11 نفر از آنها از ابتدای دسامبر به شهادت رسیده‌‍اند)، از جمله 39 کودک و هشت زن و سه کودک زیر 18 سال.

به گفته مقام‎های سازمان ملل، نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین اطراف یک شهر و ورودی‌های اصلی چهار روستا را مسدود و دسترسی هزاران فلسطینی به معیشت و خدمات را در دوره گزارش از 22 نوامبر تا 5 دسامبر مختل کردند.

گزارش OCHA می‎افزاید که مقامات صهیونیست 58 ساختمان از جمله 10 خانه مسکونی و یک مدرسه را به بهانه نداشتن مجوزهای ساخت این رژیم، تخریب و یا مصادره کردند.

پنج مورد از این ساختمان‌ها توسط اهداکنندگان به عنوان کمک‌های بشردوستانه ارائه شده بود؛ در نتیجه این اقدام 47 فلسطینی از جمله 27 کودک آواره شدند و معیشت بیش از 160 نفر دیگر تحت تأثیر قرار گرفت.

این بیانیه در بخش دیگری می‎گوید که 56 مورد از سازه‌های مورد هدف از جمله پنج سازه تخریب شده بر اساس دستور نظامی 1797، که تنها یک اخطار 96 ساعته و زمینه‌های بسیار محدودی را برای به چالش کشیدن قانونی تخریب فراهم می‌کند، تخریب شده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *