ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی آماده برای آخرین نبرد تمام عیار پس از ۷ سال جنگ؛ فرصت ۱۰ روزه ترکیه از مقامات روسیه

20:41 - 11 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۹۲۹۰
آخرین خبر‌ها از تحولات میدانی شمال سوریه حاکیست، یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای ارتش سوریه مواضع گروه‌های تروریستی را در جنوب استان ادلب به شدت هدف قرار دادند و ضربات مهلکی را به آنان وارد کردند.

به گزارش میزان، آخرین خبر‌ها از تحولات میدانی شمال سوریه حاکیست، یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای ارتش سوریه مواضع گروه‌های تروریستی را در جنوب استان ادلب به شدت هدف قرار دادند و ضربات مهلکی را به آنان وارد کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ۳۵ تن از عناصر تروریستی در شهرک‌های «الخوین و التمانعه» در جریان حملات دقیق توپخانه‌ای و موشکی یگان‌های ارتش سوریه کشته و زخمی شدند؛ چند خودروی مجهز به دوشکا تروریست‌ها در این حملات هدف قرار گرفت و منهدم شد.

از شمال استان حماه خبر می‌رسد، نیرو‌های ارتش سوریه پس از دریافت اطلاعات دقیق، پایگاه گروه تروریستی موسوم به «کتائب العزه» را در حومه غربی روستای «الزکاه» هدف قرار دادند و به طور کامل منهدم کردند؛ در این عملیات حدود ۵۰ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

همزمان با عملیات یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای ارتش سوریه، هزاران تن از عناصر تروریستی با تجهیزات سنگین و سبک نظامی خود را از مناطق غربی استان حلب و مرکز استان ادلب به خطوط تماس با نیرو‌های سوری در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب رسانده اند و آماده نبرد هستند.

به گفته منابع میدانی، «مسلم الشیشانی» فرمانده ارشد گروه تروریستی «جنود الشام» در چند روز گذشته با شماری از سرکرده‌های میدانی نشستی را برای چگونگی مقابله با نیرو‌های سوری برگزار کرده و آخرین تحولات میدانی و راهبرد‌ها در این جلسه بررسی شده است.

به گزارش میزان، با افزایش تحرکات گروه‌های تروریستی، یکی از بزرگترین کاروان‌های نظامی ارتش سوریه به دشت الغاب در شمال غرب استان حماه رسیده است؛ چند گروه دیگر از نیرو‌های سوری به محور‌های شرقی استان ادلب اعزام شده اند و در انتظار آغاز دستور برای انجام عملیات علیه گروه‌های تروریستی هستند.

مناطق مرزی حدفاصل شمال شرق استان لاذقیه و جنوب غرب استان ادلب با شمال غرب استان حماه (دشت الغاب) یکی از حساس‌ترین محور‌های عملیاتی به شمار می‌آید که درگیری‌های سنگین در آن قابل پیش بینی است.

تروریست‌های جبهه النصره، جنود الشام و ... در این محور مهم حضور دارند؛ نیرو‌های سوری در این محور باید ابتدا ارتفاع راهبردی «کبانی» را به کنترل دربیاورند تا بر شهر جسر الشغور و شهرک‌های شمالی دشت الغاب مسلط شوند.

از جنوب شرق استان ادلب خبر می‌رسد، حدود ۹ هزار و ۶۰۰ تن از شهروندان از طریق گذرگاه ابوظهور خود را به مناطق تحت کنترل دولت سوریه رسانده اند؛ ارتش سوریه از چند روز قبل گذرگاه ابوظهور را برای خروج شهروندان از مناطق اشغالی استان ادلب در نظر گرفته، اما گروه‌های تروریستی مانع از خروج تعداد زیادی از مردم شده اند.

به گزارش میزان، گفت: وگو‌های فشرده میان روسیه و ترکیه در خصوص عملیات در شمال سوریه همچنان در جریان است؛ مقامات دولت ترکیه از مقامات روس فرصت ۱۰ روزه‌ای را درخواست کرده اند تا از طریق مذاکره با گروه‌های تروریستی به راه حلی برسند و با تامین خواسته‌های دولت دمشق از انجام عملیات در این محور جلوگیری کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *