رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیشروی نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله در جنوب عربستان؛ اسارت چند تن از نظامیان آل سعود در استان عسیر

18:12 - 11 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۹۲۷۳
نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله از اواخر هفته گذشته (پنج شنبه) عملیات گسترده‌ای را با پشتیبانی یگان‌های موشکی علیه نیرو‌های شورشی در استان «عسیر» در جنوب عربستان آغاز کردند.
پیشروی نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله در جنوب عربستان؛ اسارت چند تن از نظامیان آل سعود در استان عسیربه گزارش میزان، نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله از اواخر هفته گذشته (پنج شنبه) عملیات گسترده‌ای را با پشتیبانی یگان‌های موشکی علیه نیرو‌های شورشی در استان «عسیر» در جنوب عربستان آغاز کردند.

نیرو‌های یمنی در این عملیات گسترده، حملات سنگینی را علیه نیرو‌های شورشی در منطقه «مجازه» در جنوب استان عسیر انجام دادند و پس از درگیری‌های نفس گیر موفق شدند چند پایگاه را در منطقه به کنترل خود دربیاورند.

در جریان درگیری‌ها در این محور چند ارتفاع از تصرف نیرو‌های شورشی خارج و به کنترل نیرو‌های یمنی درآمد؛ حدود ۳۰ تن از نیرو‌های شورشی در جریان درگیری‌ها در این محور به هلاکت رسیدند و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش میزان، نیرو‌های یمنی در جریان عملیات در استان «عسیر» موفق شدند ۴ خودروی نظامی مجهز به دوشکا نیرو‌های شورشی را هدف قرار دهند و منهدم کنند؛ در این عملیات چند تن از نیرو‌های نظامی عربستان توسط نیرو‌های یمنی اسیر شدند.

از استان نجران در جنوب عربستان خبر می‌رسد، نیرو‌های یمنی گروهی از نظامیان سعودی و نیرو‌های شورشی را در منطقه «الشرفه» شناسایی کردند و اطلاعات در خصوص تحرکات آنان را در اختیار یگان موشکی قرار دادند.

یگان موشکی نیرو‌های یمنی پس از دریافت اطلاعات به سرعت وارد عمل شد و تجمع نظامیان سعودی و نیرو‌های شورشی را در این محور هدف قرار داد؛ ۴۰ تن از نیرو‌های سعودی و شورشی در این حملات کشته و زخمی شدند.

به گزارش میزان، نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله یمن در تلاش هستند، مناطق جنوبی استان‌های نجران، جیزان و عسیر را در جنوب عربستان به کنترل دربیاورند تا امنیت استان‌های شمالی را تامین کرده و فشار را بر نیرو‌های رژیم آل سعود افزایش دهند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *