سرور دانش: "انتخابات افغانستان" در زمان تعیین شده برگزار می‌شود

4:40 - 17 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۲۴۶۶
معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان گفت: انتخابات در زمان تعیین شده برگزار می شود و هیچ چیز نمی‌تواند آن را به تاخیر بیاندازد.

به گزارش گروه بین‌الملل ، محمد‌سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان گفت: انتخابات در زمان تعیین شده برگزار می شود و هیچ چیز نمی‌تواند آن را به تاخیر بیاندازد.

دانش که در نشست کمیسیون انتخابات با احزاب سیاسی سخنرانی می‌کرد، افزود: دولت وحدت ملی تبادل نظر و گفت‌وگوها با احزاب سیاسی و نهادهای مدنی را در مورد همه مسایل ملی به خصوص انتخابات، یک ضرورت می‌پندارد و نسبت به آن تأکید دارد.

وی تأکید کرد که حفظ استقلال کمیسیون مستقل انتخابات یک اصل و مداخله‌ دولت، احزاب وهر نهاد یا شخصی دیگر، در امور این کمیسیون پذیرفتنی نیست و کمیسیون مستقل انتخابات موظف است تا با یک میکانیسم مطمئن، شفافیت انتخابات را تأمین و تضمین کند.

دانش تصریح کرد: زمان برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۸ میزان ۱۳۹۷ غیر قابل بحث است و دولت وحدت ملی به خاطر تعهدی که در برابر مردم، احزاب و جامعه جهانی دارد، مصمم است که انتخابات پیش رو در زمان تعیین شده‌ی آن برگزار کند.

وی گفت: ‌دولت از کمیسیون مستقل انتخابات می‌خواهد که زمینه‌ی ‌استفاده از تکنولوژی را در انتخابات ریاست‌جمهوری فراهم کند.

شماری از احزاب و جریان‌های سیاسی افغانستان پیشنهاد تغییر نظام انتخاباتی از نظام رأی واحد غیر قابل انتقال (SNTV) به نظام چند بعدی (MDR)، استفاده از تکنولوژی بایومتریک و نظارت احزاب و نهادهای بی‌طرف مدنی برای انتخابات پیش رو را ارائه کرده بودند.

/انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *