هشدار سازمان ملل: بحران هزینه‎های زندگی باعث افزایش فقر مطلق می‌شود

10:54 - 16 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۸۶۶۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش جدیدی که توسط سازمان ملل منتشر شد، هشدار داد که بحران جهانی هزینه زندگی، 71 میلیون نفر دیگر را در فقیرترین کشورهای جهان به فقر شدید سوق می‌دهد.

خبرگزاری میزان - گزارش جدیدی که توسط برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) منتشر شد، هشدار داد که بحران جهانی هزینه زندگی، 71 میلیون نفر دیگر را در فقیرترین کشورهای جهان به فقر شدید سوق می‌دهد.

به گزارش «رویترز»، «آخیم اشتاینر»، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل گفت که تجزیه و تحلیل 159 کشور در حال توسعه نشان داد که افزایش قیمت کالاهای کلیدی در سال جاری، بخش‌هایی از جنوب صحرای آفریقا، بالکان، آسیا و جاهای دیگر را تحت تاثیر قرار داده است.  

برنامه توسعه سازمان ملل خواستار اقدام مناسب در این رابطه شد.

اشتاینر گفت «این بحران هزینه‌های زندگی میلیون‌ها نفر را با سرعتی خیره‌کننده به فقر و حتی گرسنگی سوق می‌دهد. با ادامه این روند، تهدید افزایش ناآرامی‌های اجتماعی روز به روز بیشتر می‌شود.»

این گزارش می‌گوید «ما پیش‌بینی می‌کنیم که بحران کنونی هزینه‌های زندگی ممکن است بیش از 51 میلیون نفر را با درآمد فقط 1.90 دلار در روز و 20 میلیون دیگر با 3.20 دلار در روز به فقر مطلق سوق داده باشد. اگر این روند ادامه پیدا کند، به طور جهانی شاهد حضور 1.7 میلیارد نفر در بخش فقر مطلق خواهیم بود.»

نهادهایی مانند سازمان ملل، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول الگویی برای «خط فقر» در نظر دارند؛ یک خط فقر برای فقیرترین کشورها که مردم با 1.90 دلار یا کمتر در روز زندگی می‌کنند. یک خط هم 3.20 دلار در روز برای اقتصادهای با درآمد متوسط رو به پایین و یک خط 5.50 دلار در روز در کشورهای با درآمد متوسط رو به بالا.  

انتهای پیام/


برچسب ها: سازمان ملل فقر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *