پاکسازی استان حسکه از وجود تروریست‌های داعش؛ آغاز عملیات شبه نظامیان کُرد برای تصرف کامل شرق استان دیرالزور

17:15 - 13 تير 1397
کد خبر: ۴۳۳۷۰۸
آخرین تحولات میدانی از شرق سوریه حاکیست، عملیات شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی ائتلاف غربی همچنان در جریان است و مناطق وسیعی در جنوب و جنوب شرق استان حسکه از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شد.

پاکسازی استان حسکه از وجود تروریست‌های داعش؛ آغاز عملیات شبه نظامیان کُرد برای تصرف کامل شرق استان دیرالزوربه گزارش گروه بین‌الملل ، آخرین تحولات میدانی از شرق سوریه حاکیست، عملیات شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی ائتلاف غربی همچنان در جریان است و مناطق وسیعی در جنوب و جنوب شرق استان حسکه از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، شبه نظامیان کُرد در روز‌های گذشته پس از تثبیت مواضع در شهرک الدشیشه (مهم‌ترین پایگاه داعش در جنوب استان حسکه) عملیاتی را برای پیشروی به سمت مرز‌های مشترک با عراق انجام دادند.

نیرو‌های کُرد در نهایت توانستند خود را به گذرگاه راهبردی «تل صفوک» و مرز‌های مشترک با عراق برسانند و با پاکسازی ده‌ها منطقه، تمامی مناطق اشغالی را در جنوب و جنوب شرق استان حسکه به تصرف در بیاورند.

به گزارش میزان، با تسلط شبه نظامیان کُرد بر تمامی مناطق تحت اشغال در استان حسکه، عناصر تروریستی داعش به سمت مناطق شرقی رود فرات (شرق استان دیرالزور) متواری شدند.

به گفته منابع میدانی، عملیات شبه نظامیان کُرد برای کشف وشناسایی هسته‌های خاموش داعش در بیابان‌های جنوبی استان حسکه همچنان در جریان است؛ عملیات برای کشف و خنثی سازی تله‌های انفجاری کار گذاشته شده ادامه دارد.

به گزارش میزان، شبه نظامیان کُرد تحت حمایت ائتلاف غرب حدود ۹۵ درصد از مساحت استان حسکه را به تصرف درآورده اند، اما بخش‌هایی از شهر حسکه (مرکز استان) و شهر مرزی قامشلی تحت کنترل نیرو‌های مردمی و عشایر است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، شبه نظامیان کُرد عملیات پاکسازی و تصرف مناطق اشغالی را در شرق استان دیرالزور در دستور کار قرار داده اند؛ در حال حاضر مساحتی نزدیک به ۳ هزار کیلومتر مربع در شرق استان دیرالزور در اشغال تروریست‌های داعش است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *