رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمریکا در پی حفظ داعش در عراق

22:01 - 18 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۷۳۶۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آمریکایی‌ها به سبب حفظ داعش در تلعفر اجازه ندادند حشدالشعبی به مرز مشترک سوریه و عراق برسد و تکفیری‌ها را تعقیب کند.

هانی زادهحسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به حمله نیروی هوایی ارتش آمریکا به گردان سیدالشهدا (ع) حشدالشعبی عراق در منطقه سنجار، اظهار کرد: آمریکایی ها از قبل اعلام کرده بودند که نزدیکی به مرز مشترک عراق و سوریه توسط حشدالشعبی خط قرمز آنهاست و ما دیدیم که آنها با همین بهانه، حشدالشعبی را در منطقه سنجار که در نزدیکی مرز مشترک عراق و سوریه است، هدف قرار دادند.

وی با بیان اینکه حمله به مناطق غیرنظامی سوریه و اخیرا حمله به حشدالشعبی در سنجار، در چهارچوب فعالیت‌های غیرقانونی آمریکا در سوریه و عراق محسوب می شود، عنوان کرد: آمریکایی ها اصرار داشتند بعد از آزادسازی موصل، حشدالشعبی باید منحل شود اما حیدرالعبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد که تحت هیچ شرایطی حشدالشعبی منحل نخواهد شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: آمریکایی ها به سبب حفظ داعش در تلعفر اجازه ندادند حشدالشعبی به مرز مشترک سوریه و عراق برسد و تکفیری ها را تعقیب کند.

هانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی ها بارها و بارها در عراق و افغانستان دست به اینگونه اقدامات جنایتکارانه می زنند و سپس از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند و می گویند اشتباه شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *