رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برنامه موشکی ایران در حال پیشرفت است/ پیشرفت صنایع هوایی تهران مسیر را برای دستیابی به موشک قاره‌پیما کوتاه می‌کند

11:13 - 05 تير 1396
کد خبر: ۳۲۳۰۶۸
پنتاگون در گزارش جدید خود که بلومبرگ به آن دست یافته است ضمن اشاره به پیشرفت فن‌آوری موشکی در کشورهایی مانند ایران، روسیه، چین و کره شمالی، این پیشرفت را تهدیدی برای آمریکا عنوان کرده است.
توسعه فن‌آوری موشکی ایران تهدیدی برای آمریکا است
به گزارش گروه بین‌الملل ، پنتاگون در گزارش جدید خود پیشرفت فن‌آوری موشکی در کشورهایی مانند ایران، روسیه، چین و کره شمالی را تهدیدی برای آمریکا عنوان کرده است.

پایگاه خبری «بلومبرگ» به نقل از این گزارش پنتاگون نوشت: فن‌آوری موشک‌های بالستیک و کروز در کشورهایی مانند ایران، روسیه، چین و کره شمالی در حال پیشرفت است و این موشک‌ها حتی بدون قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای تهدیدی برای آمریکا محسوب می‌شوند.

در گزارش جدید پنتاگون که بلومبرگ به آن دست یافت، آمده است: بسیاری از کشورها سیستم موشکی بالستیک و کروز را سلاحی مقرون به صرفه و نماد قدرت می‌دانند و بسیاری از این موشک‌های کروز و بالستیک از نظر دقت پیشرفت بسیاری داشته‌اند که به آنها این قابلیت را می‌دهد تا به طور مؤثری با کلاهک‌های متعارف استفاده شوند.

بلومبرگ نوشت: در گزارش پنتاگون  ضمن اشاره به برنامه موشکی که از سوی ایران و کره شمالی دنبال می‌شود از گسترش موشک‌های بیشتر، فن‌آوری موشکی پیشرفته و گزینه‌های مختلف برای شلیک سخن به میان آمده است.

در گزارش پنتاگون آمده است: دهه اخیر شاهد پیشرفت چشمگیری در موشک‌های بالستیک از نظر دقت و مانورپذیری و مبارزه مؤثر بوده است.

بلومبرگ در پایان به نقل از این گزارش نوشت: تمایل  برای مقابله راهبردی با آمریکا، تهران را به سمت تولید موشک‌های قاره‌پیما سوق می‌دهد و پیشرفت‌های ایران در زمینه صنایع هوایی می‌تواند مسیر رسیدن ایران به موشک قاره‌پیما را کم کند.









ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *