رئیس جمهوری افغانستان: داعیه "تروریست ها"، تجارت با دین مردم است

21:18 - 10 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۸۹۸
رئیس جمهوری افغانستان، داعیه تروریست و حامیان آنان را تجارت با دین و زندگی بی گناهان دانست و گفت که قربانیان جنگ بخشی از هزینه های آزادی و رهائی ملت است.
رئیس جمهوری افغانستان: داعیه
 به گزارش سرویس بین الملل محمداشرف غنی، روز شنبه در مراسم بیست و پنجمین سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان در کاخ ریاست جمهوری افزود که نتایج این قربانی‌ها، برخورداری کشور از یک نظام مردم‌سالار و مبتنی بر قانون اساسی است و مردم حق دارند که براساس رای و خواست خود، قوانین و حکومت خود را انتخاب کنند.
 
رئیس جمهوری افغانستان گفت که وی با عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت و «سرور دانش» معاون رئیس جمهوری در قبال برگزاری انتخابات اتفاق نظر کامل دارند و انتخابات در موعد مقرر برگزار خواهد شد.
 
وی خاطر نشان کرد که انتخابات ریاست‌ جمهوری بدون تعویق در زمان معین آن برگزار می‌گردد و در سال جاری انتخابات مجلس تعدیل قانون اساسی در پیش رو خواهد بود.
مجلس تعدیل قانون اساسی که اعضای آن را مجلس نمایندگان و شورهای استانی، شهر و روستا، تشکیل می دهند، قرار است امسال از طریق انتخابات برگزیده شوند.
 
رئیس جمهوری افغانستان گفت که دیگر آن دوران به پایان رسیده که یک گروه بخواهد از طریق قتل، خونریزی و ترور به حکومت برسد.
 
وی تأکید کرد که هر سخن ناسنجیده، هر موضع‌گیری احساسی، هر اقدام غیرمسئولانه و مغایر با منافع ملی، به دشمنان ملت ما فرصت می‌دهد تا ابتکار عمل را به دست گرفته و اهداف شوم خود را پیاده کنند.
 
رئیس‌ جمهوری تصریح کرد که ما تنها در شرایطی آسیب‌پذیر هستیم که صفوف درونی ما شکاف بردارد، وحدت داخلی ما متزلزل شود، اعتماد فی مابین ما سستی بپذیرد، و زمزمه‌های ناخوشایند اختلافات قومی، زبانی، مذهبی، و گروهی، گوش جامعه و مردم ما را بیازارد.
 
رئیس اجرائی دولت افغانستان نیز در این مراسم، پیروزی جهاد مردم افغانستان را تبریک گفت و افزود که صلح یکی از آرزوهای مردم افغانستان و از برنامه‌های مهم دولت است و آنانی‌که فکر می‌کنند با کشتن مردم در اماکن مختلف به اهداف شوم خود می‌رسند، اشتباه می‌کنند و سرنوشت تروریست ها، همانند گذشته، به شکست خواهد انجامید.
 
عبدالرووف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان نیز در این مراسم، 8 اردیبهشت را نقطۀ عطفی در تاریخ این کشور دانست و از مخالفان مسلح دولت خواست که با ترک جنگ و مخاصمه، به صلح بپیوندند و بادولت و مردم همراه شوند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *