رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

2 پیشنهاد یک نماینده برای جلوگیری از رشد قارچی موسسات بانکی بدون مجوز

9:42 - 16 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۸۳۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک مرکزی باید نظارت خود بر موسسات مالی و بانکی را که در سطح کشور فعالیت می کنند را افزایش دهد.
سیدتقی کبیری
سیدتقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، درباره رشد موسسات بانکی فاقد مجوز در کشور اظهارکرد: در بحث موسسات مالی و بانکی علی‎القاعده بایستی تاسیس آنها تحت نظر بانک مرکزی و با مجوز این نهاد صورت گیرد و نظارت مستمر بانک مرکزی نیز بر این موسسات وجود داشته باشد.
 
وی افزود: متاسفانه به نظر می‎رسد که بعضی از این موسسات بدون داشتن مجوزهای لازم در جهت فعالیت در عرصه اقنصادی کشور وارد عمل می‎شوند که باید با آنها برخورد شود.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه سازوکار قانونی پیرامون فعالیت موسسات بانکی ومالی وجود ندارد تاکید کرد: بدون شک مجلس باید نسبت به این موضوع ورود پیدا کند البته علی‌القاعده دولت باید درباره این موضوع لایحه‎ای را به مجلس ارائه دهد تا قوه‎مقننه راهکار قانونی را برای این موضوع اتخاذ کند.
 
کبیری تصریح کرد: به نظر می‎رسد البته بانک مرکزی باید نسبت به این موضوع جدی‎تر ورود پیدا کند چرا که برخی از موسسات مالی و بانکی در تابلوهای موسسات خود عنوان تحت نظارت بانک مرکزی را قد کردند از این رو بانک مرکزی می‎تواند به عنوان شاکی در این حیطه وارد عمل شود.
 
وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید به صورت مستمر بر فعالیت موسسات بانکی و مالی در سراسر کشور نظارت داشته باشد تا سرنوشت برخی از موسسات در کشور تکرار نشود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *