رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حجم تجارت "چین و پاکستان" از 17 میلیارد دلار فراتر رفت

16:23 - 14 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۴۵۵۷
سفیر چین در پاکستان گفت: حجم تجارت 2 کشور از 17 میلیارد فراتر رفته و طی 2 سال گذشته اسلام‌آباد بزرگترین شریک تجاری پکن بود.
حجم تجارت به گزارش سرویس بین الملل سان ویدونگ سفیر چین در پاکستان گفت: حجم تجارت 2 کشور از 17 میلیارد فراتر است و ظرف 2 سال گذشته اسلام‌آباد بزرگترین شریک تجاری پکن بود.

وی افزود: با اجرای کریدور اقتصادی چین و پاکستان بیش از 14 هزار شغل ایجاد شده و افراد محلی می‌توانند نقش مهمی در پیشبرد اهداف سی پک داشته باشند.

سفیر چین تأکید کرد: با احداث نیروگاه‌های هسته‌ای سعی داریم مشکل کمبود انرژی پاکستان را حل و زمینه را برای افزایش فعالیت اقتصادی در این کشور فراهم کنیم.

به گزارش دیلی پاکستان،سن ویدونگ اظهار داشت: با گسترش پروژه‌های تولید برق خورشیدی تلاش کرده‌ایم به جبران کمبود انرژی در پاکستان کمک کنیم.

ویدونگ از احداث یک فرودگاه مجهز در بندر گوادر خبر داد و افزود: چین امکانات لازم برای فرود هواپیماهای خطوط هوایی بین المللی را فراهم می‌کند.

سفیر چین گفت: در حال حاضر 3500 دانشجوی پاکستانی در دانشگاه‌های چین تحت آموزش هستند که بیشترین تعداد دانشجوی خارجی در این کشور می‌باشند.

وی در پایان از رسانه‌های پاکستان درخواست کرد نقش خود را برای فراهم کردن محیطی مناسب جهت سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی بیشتر چین ایفا کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *