بلومبرگ: آمریکا به دنبال ارزیابی رفتار "روسیه" در منطقه است

10:14 - 08 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۶۵۳
تارنمای تحلیلی- خبری بلومبرگ به نقل از مقامات اجرایی دولت ترامپ مدعی شد: دولت جدید آمریکا به دنبال ارزیابی رفتار روسیه در قبال ایران در منطقه است.
بلومبرگ: آمریکا به دنبال ارزیابی رفتار به گزارش سرویس بین الملل به نقل از بلومبرگ، این گزارش به نقل از مایک لدین از مشاوران مایک فلین مشاور رئیس جمهور جدید آمریکا می افزاید: آگاهی از تمایل روسیه برای همکاری با واشنگتن در خصوص ایران، ضروری است.

بر اساس ادعای این گزارش، مقامات اجرایی دولت آمریکا درصدد ارزیابی تمایل رئیس جمهور روسیه برای پایان رابطه با ایران و مقابله با اقدامات ایران در سوریه و کل خاورمیانه، هستند.
 
این در حالی است سندی که از سوی مقام های دولت آینده آمریکا تنظیم و در رسانه های روسی منتشر شده است، نشان می دهد که مسکو در فهرست تهدیدهای اصلی قرار ندارد.

روزنامه کامرسانت روسیه در این خصوص نوشت: در سند تازه انتشار گروه کاری ترامپ، داعش و همچنین نامتوازن بودن بودجه آمریکا به عنوان تهدیدهای جدی علیه این کشور قلمداد شده که باید این مشکلات رفع شود.

روزنامه روسی در ادامه نوشته است: در حالی مسکو از فهرست تهدیدهای دولت آینده آمریکا خارج شده است که وزارت دفاع این کشور روسیه را همچنان تهدید شماره یک می داند.

اما، از دیگر سو نیز ترامپ ژنرال جیمز ماتیس را به عنوان وزیر دفاع آینده آمریکا منصوب می کند که کارکشته است و به اتخاذ مواضع سرسختانه از جمله در قبال روسیه شهرت دارد.

بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نیست که ترامپ چه پیشنهادی به همتای روسی خود در خصوص ایران ارائه خواهد داد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *