ایران، روسیه و چین چالش‌های خارجی دولت ترامپ/ایران نیروی دریایی آمریکا را در خلیج فارس به چالش می‎کشد

5:50 - 06 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۴۷۷
پایگاه «نشنال ریویو» در گزارشی ایران، روسیه و چین را به عنوان سه چالش خارجی مهم برای دولت ترامپ عنوان کرده است.
ترامپ
به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه «نشنال ریویو» در گزارشی ایران، روسیه و چین را به عنوان سه چالش خارجی مهم برای دولت ترامپ عنوان کرده است.

نشنال ریویو نوشت: درک مسائل عنصر مهمی برای هرگونه تصمیم گیری در سیاست خارجی است و در حال حاضر کشورهای ایران، روسیه و چین در حال آزمودن و بررسی دونالد ترامپ هستند تا به درک درستی در مورد سیاست خارجی وی برسند.

«نشنال ریویو» می نویسد: در آینده نزدیک دونالد ترامپ با سه چالش مواجه خواهد بود: ایران، روسیه، و چین.

در مورد چین در این گزارش آمده است: از آنجایی که تردید هایی در مورد سیاست دیرینه آمریکا مبنی بر عدم به رسمیت شناختن تایوان به وجود آمده و نیز اظهارات ترامپ مبنی بر به چالش کشیدن صادرات چین، در حال حاضر ترامپ به عنوان یک شخصیت غیر قابل قبول در چین تبدیل شده است.

این پایگاه در ادامه نوشت: دونالد ترامپ اقدامات خود در راستای خروج آمریکا از پیمان «ترانس-پسیفیک» را آغاز کرده است که این نیز باعث به وجود آمدن چالشی برای وی خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ متعهد شده است تا از آب های بین‌المللی دریای چین جنوبی محافظت خواهد کرد و در مقابل اقدامات نظامی چین در دریای چین جنوبی خواهد ایستاد.

نشنال ریویو می افزاید: اقدامات نظامی چین در دریای چین جنوبی برای این کشور از نظر اقتصادی و سیاسی بسیار مهم است و این اقدامات پیشتازی چین در زمینه‌های مختلف را در پی دارد.

در مورد ایران در این گزارش ادعا شده است: اقدامات ایران نیز مانند چین احتمالا مربوط به فعالیت‌های دریایی است و ایران سعی در آزمودن ترامپ دارد تا ببیند که آیا ترامپ در مقابل تهدیدات نیروی دریایی ایران، موضع شدیدتری خواهد گرفت یا خیر.

نشنال ریویو نوشت: ایران از خلیج فارس برای به چالش کشیدن آمریکا در منطقه استفاده می‌کند و تهدیدات دریایی ایران در حالی افزایش یافته است که در دوران اوباما ایران در پی این تهدیدات با چالش جدی مواجه نشده است.

همچنین در مورد روسیه در این گزارش آمده است: پوتین قصد دارد از ترامپ در راستای منافع خود استفاده کند اما اقدامات وی برخلاف ایران و چین خواهد بود و وی قصد دارد ترامپ را از طریق پیشنهاد همکاری دادن به وی بیازماید.








 





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *