رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اوباما توافق هسته‌ای با ایران را مهمتر از تقویت رابطه با عربستان می‌دانست/سعودی‎ها از حضور ترامپ در کاخ سفید خشنود هستند

5:50 - 07 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۴۰۳
پایگاه «العربیه» در گزارشی ضمن تحلیل رویکرد سیاست خارجی اوباما و دونالد ترامپ در قبال کشورهای حوزه خلیج فارس نوشت که مقامات کشورهای عربی به خصوص عربستان بدون اینکه به صورت رسمی اعلام کنند از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید خشنود هستند چرا که تصورشان بر این است که ترامپ در مخالفت با سیاست های ایران در منطقه جدی است.
به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه شبکه «العربیه» در گزارشی ضمن تحلیل رویکرد سیاست خارجی باراک اوباما و دونالد ترامپ در قبال کشورهای حوزه خلیج فارس نوشت که مقامات کشورهای عربی به خصوص عربستان بدون اینکه به صورت رسمی اعلام کنند از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید خشنود هستند چرا که تصورشان بر این است که ترامپ در مخالفت با سیاست های ایران در منطقه جدی است.

«العربیه» با اشاره به ناراحتی سران کشورهای عربی از سیاست حمایتی باراک اوباما از انقلاب های عربی می نویسد که با رفتن اوباما عربستان سعودی نفس راحتی خواهد کشید چرا که سیاست خارجی دولت اوباما بر این استوار بود که باید از هم‌پیمانی با عربستان فاصله بگیرد.

اوباما

نویسنده این مطلب تصریح می‌کند که اوباما توافق هسته‌ای با ایران را مهمتر از تقویت و توسعه رابطه با عربستان سعودی می‌دانست.

«عبدالرحمان الراشد» تحلیلگر کهنه‌کار سعودی ضمن تمجید از شخصیت دونالد ترامپ می‌گوید: اگر ترامپ همان‌گونه که حرف می‌زند،عمل کند ما با یک «رونالد ریگان» دیگر روبرو خواهیم بود که همه نیروهای منطقه خاورمیانه او را جدی می‌گرفتند.

ترامپ


وی می‌افزاید دونالد ترامپ همان مردی است که متاسفانه ما طی هشت سال گذشته او را نداشتیم.

این تحلیلگر عربستانی با اشاره به ترکیب اعضای تیم امنیتی دونالد ترامپ که همگی رویکردی ضد ایرانی دارند ابراز امیدواری می‌کند که دونالد ترامپ سیاست های باراک اوباما را در قبال کشورهای خلیج فارس تصحیح کند.

ترامپ

وی در بخش دیگری می نویسد که سیاست های نفتی عربستان سعودی، رویکرد ضد مهاجرتی دونالد ترامپ نسبت به مسلمانان ، قانونی‌شدن شکایت قربانیان حادثه 11 سپتامپر آمریکا علیه سعودی از جمله مسائلی هستند که می‌تواند رابطه عربستان و آمریکا در دوران ترامپ را با مشکل روبرو کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *