برگزاری مراسم بزرگداشت "آیت الله هاشمی رفسنجانی" در دهلی نو

13:33 - 22 دی 1395
کد خبر: ۲۶۶۳۵۵
مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام (ره ) و رهبری روز چهارشنبه با شرکت نماینده ولی فقیه در هند، سفیر جمهوری اسلامی در دهلی نو و تعدادی از علما ، شخصیت ها و مسئولان نهادهای ایرانی در درگاه پنجه شریف کشمیر گیت دهلی برگزار شد.
برگزاری مراسم بزرگداشت به گزارش سرویس بین الملل حجت الاسلام ومهدی مهدوی پور نماینده ولی فقیه در هند در این مراسم با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت باید قدردان افراد و شخصیت های بزرگی همچون هاشمی که از یاران نزدیک امام و مقام معظم رهبری بودند باشیم .

وی اظهار کرد آیت الله هاشمی رفسنجانی افتخار روحانیت و از شخصیت های تاثیر گذار و حلقه نخست یاران امام خمینی (ره ) در کنار افرادی همچون مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و شهید مطهری بود.

نماینده ولی فقیه در هندوستان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد آیت الله هاشمی رفسنجانی بیش از 50 سال زندگانی خود را در راه مبارزه و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی سپری کرد.

وی با اشاره به کتاب سرگذشت فلسطین آیت الله رفسنجانی خاطرنشان کرد دراین کتاب وی توجه جهانی را به مظلومیت مردم فلسطین معطوف کرد.

نماینده ولی فقیه در هند با اشاره به شرکت بیش از دومیلیون نفر در تشییع پیکر هاشمی خاطرنشان کرد این وداع باشکوه نشان دهنده جایگاه و نفوذ هاشمی در بین مردم است .

وی در ادامه با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی تصریح کرد انقلاب اسلامی دنیا را تحت تاثیر قرار داد و برای نخستین بار پس از قرن ها پرچم علوی را برافراشت.

حجت الاسلام مهدوی پور در ادامه ازبرگزاری مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی علمای دهلی نو و سخنرانی افراد و شخصیت های برجسته ازجمله مولانا محسن تقوی امام جمعه مسجد شیعیان کشمیر ،سید نعیم عباس و اشعار سید شمشاد رضوی تقدیر کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری روز یکشنبه براثر عارضه قلبی در سن 82 سالگی دار فانی را وداع گفت .

پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی روز گذشته درمیان وداع میلیون ها نفر در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی به خاک سپرده شد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *