رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سیاست‌های اوباما در دوران ترامپ چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد؟

5:00 - 20 دی 1395
کد خبر: ۲۶۵۱۰۹
روزنامه گاردین در گزارشی به سیاست‌های دولت اوباما پرداخته و به این مطلب اشاره کرده است که کدام یک از سیاست‌های وی در دوران دونالد ترامپ باقی خواهد ماند.
 اوباما
به گزارش گروه بین‌الملل ،روزنامه گاردین در گزارشی به سیاست‌های دولت اوباما پرداخته و به این مطلب اشاره کرده است که کدام یک از سیاست‌های وی در دوران دونالد ترامپ باقی خواهد ماند.

توافق هسته‌ای با ایران:

دولت باراک اوباما با هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای که آن را تهدیدی برای منطقه و امنیت جهان عنوان کرده، توافق هسته‌ای با ایران را امضا کرده است.

علیرغم مخالفت‌های شدید رژیم صهیونیستی، دولت اوباما به یک توافق بین‌المللی با ایران دست یافته است که بر اساس آن ایران بخشی از ذخایر اورانیوم غنی شده خود را به کشورهای دیگر انتقال داده است.

دونالد ترامپ پیش از این گفته است که توافق «مصیبت بار هسته‌ای» با ایران را لغو خواهد کرد اما روز جمعه «باب کورکر» سناتور جمهوریخواه و مدیر کمیته روابط خارجی سنا گفته است که توافق هسته‌ای به جای لغو شدن باید محکمتر شود.

سیاست زیست محیطی اوباما:

باراک اوباما در این باره گفته است که قصد دارد اقداماتی انجام دهد تا در سال 2050 تولید و صدور کربن 80 درصد کاهش یابد و نیز در مورد سرمایه گذاری 150 میلیارد دلاری در راستای صرفه جویی در فناوری انرژی سخن گفته و عنوان کرده است که در این راستا پس از این، تأخیر گزینه ما نخواهد بود.

اوباما در این راستا موفق شده است تا چین را متقاعد سازد تا به پیمان آب و هوای پاریس بپیوندد.

ترامپ در این باره گفته است که آمریکا را از پیمان پاریس خارج خواهد کرد و در مورد اینکه چه جایگزینی برای آن خواهد داشت، ترامپ تاکنون سخنی نگفته است.

طرح مراقبت‌های بهداشتی:

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا و جمهوری خواهان، وعده داده اند فورا این قانون را لغو خواهند کرد اما اوباما و دموکرات ها چنین استدلال می‌کنند که قبل از لغو چنین برنامه ای باید جایگزینی برای آن ارائه شود.

اشتغال:

دولت اوباما هدف از سیاست‌های خود در این زمینه را جلوگیری از مواجه شدن آمریکا با یک بحران بزرگ و نیز جلوگیری از افزایش سطح بیکاری عنوان کرده است.

دولت اوباما فرصت‌های شغلی زیادی ایجاد کرده و نرخ بیکاری را 4.7 درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که ترامپ قصد دارد سیاست‌های اوباما در این راستا را نیز تغییر دهد و سیاست‌های جدیدی مانند مذاکره مجدد در مورد توافق‌های تجاری را در دستور کار خود قرار دهد.










ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *