رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آلودگی هوا در "کابل" صدای نمایندگان مجلس افغانستان را درآورد

12:00 - 12 دی 1395
کد خبر: ۲۶۲۲۰۹
بیش از 20 نماینده پارلمان افغانستان با اعتراض به آلودگی هوا و محیط زیست شهر کابل دولت وحدت و ملی را به بی‌توجهی متهم کردند.
آلودگی هوا در به گزارش سرویس بین الملل  بیش از 20 نماینده پارلمان افغانستان با اعتراض  به آلودگی هوا و محیط زیست شهر کابل  دولت وحدت و ملی را به بی‌توجهی متهم کردند و شهروندان کابل را به توجه جهت کاهش آلودگی هوا توصیه کردند.
 
در شعارهای نمایندگان معترض آمده بود که، «ما آب و هوای پاک می خواهیم»، «حمایت از محیط زیست وظیفه همگانی است»، «ورود سوخت بی کیفیت از عوامل آلودگی هوا است»، «با افزایش ضرات مضر در هوا زندگی مردم به خطر افتاده است» به اعتراض پرداختند.
 
صالح محمد سلجوقی عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست مجلس افغانستان  در این رابطه گفت: طبیعی‌ترین ضرورت مردم کشور و به ویژه شهروندان کابل سالم سازی محیط زیست است، آلودگی هوا و محیط زیست محصول ورود سوخت بی‌کیفیت است که بدون محصولات گمرکی وارد  افغانستان می شوند.
 
جمهور به نقل از سلجوقی نوشت: گازهای سمی باعث آلودگی هوا و سبب بیماری‌های تنفسی در بین شهروندان شده و مردم توقع دارند این آلودگی‌ها پاک و بودجه بیشتری برای حفظ محیط زیست افغانستان اختصاص داده شود.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *