رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"دادگاه عالی افغانستان" حکمی درباره وزرای سلب صلاحیت شده صادر نکرده است

17:00 - 05 دی 1395
کد خبر: ۲۵۹۵۴۸
با وجود گزارش‌هایی درباره حمایت دادگاه عالی افغانستان از موضع پارلمان در خصوص رد صلاحیت هفت وزیر کابینه دولت کابل، معاون سخنگوی اشرف غنی گفت که حکمی در این باره صادر نشده است.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از پژواک، شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که دادگاه عالی افغانستان هنوز تصمیم خود در مورد هفت وزیر سلب صلاحیت شده از سوی پارلمان را بطور رسمی به ریاست جمهوری ابلاغ نکرده است.
 
این در حالی است که آبان ماه گذشته پارلمان افغانستان وزرایی را که کمتر از 70 درصد بودجه خود را به مصرف رسانده بودند طی پنج روز استیضاح کرد.
 
در مجموع پارلمان افغانستان 16 وزیر دولت را استیضاح کرد که از این میان هفت نفر از وزرا شامل وزرای امور خارجه، حمل و نقل، تحصیلات عالی، مخابرات، آموزش و پرورش، فواید عمومی و کار و امور اجتماعی را پس از استیضاح به دلیل عدم مصرف بودجه توسعه‌ای و تخلفات در مصرف بودجه، سلب صلاحیت شدند.
 
با این حال نمایندگان پارلمان افغانستان علیرغم ابقای این وزرا به عنوان سرپرست، بر معرفی جایگزین وزرای رد صلاحیت شده توسط دولت کابل تاکید می‌کنند و از تائید بودجه سال 96 دولت ظاهرا به دلیل نقص فراوان خودداری کرده‌اند.
 
از سوی دیگر، «احمدامید میثم» معاون سخنگوی ریاست اجرایی دولت افغانستان نیز خاطرنشان کرد که قصر سپیدار، منتظر تصمیم دادگاه عالی در خصوص وزراى سلب صلاحیت شده است.
 
این در حالی است که برخی از نمایندگان پارلمان بر این باور هستند که دولت با تحت فشار قرار دادن دادگاه عالی خواستار ابقا و دوام کار وزرای سلب صلاحیت شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *